♦♦چرا پر کردن کامل باک بنزین برای ماشین مضر و مخرب است ♦♦

چرا پر کردن کامل باک بنزین برای خودرو مضر و بد است

  • 29 مرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

★ تقریباً همه دارندگان خودرو تجربه پر کردن باک بنزین را دارند. هنگامی که پمپ خاموش می شود، که نشان می دهد مخزن «پر» است، اکثر مردم نمی توانند وسوسه اضافه کردن کمی سوخت بیشتر را مهار کنند. این جهانی است. مردم این کار را برای جمع کردن گالن یا اسکناس انجام می دهند. با این حال، باید باک بنزین را پر کنید؟ آیا اثرات مضری برای خودرو دارد؟

پر شدن بیش از حد باک بنزین کاملاً مضر است – هم برای محیط زیست و هم برای اتومبیل شما. در اینجا بحثی در مورد اینکه چرا باید عادت پر کردن چند قطره دیگر را کنار بگذارید، دنبال می شود.

اگر باک بنزین خود را بیش از حد پر کنید چه اتفاقی می افتد؟

ممکن است به این فکر کنید که یک مقدار سوخت اضافی چقدر می تواند ضرر داشته باشد؟ از این گذشته، شما فقط می توانید یک مخزن را تا جایی که می توانید پر کنید، درست است؟

پیشنهاد:
چراغ های جلو زنون: عملکرد ها و مزایا

از نظر فنی بله اما بنزین دارای خواصی است که ممکن است اثرات مخربی برای پر کردن مخزن بنزین داشته باشد.

دو ویژگی خاص وجود دارد که پر کردن بیش از حد را مشکل می کند:

بخار در بنزین

بنزین بخار منتشر می کند که برای سوختن صحیح آن در موتور خودرو بسیار مهم است. اما این بخار زمانی که فضای کافی در داخل مخزن وجود ندارد خارج می شود.

کمبود بخار کافی فرآیند سوختن را مختل می کند و عملکرد خودرو را تحت تاثیر قرار می دهد زیرا سوخت نمی تواند به درستی بسوزد تا قدرت کافی تولید کند.

مشکل دیگر آلودگی هوا است. بخار منتشر شده در محیط با واکنش با نور خورشید باعث تولید دود می شود. به همین دلیل اکثر پمپ بنزین ها از سیستم بازیابی بخار برای کاهش اثرات مخرب آن استفاده می کنند. برخی از مخازن بنزین خودرو نیز با استفاده از قوطی زغالی که بخار را جمع آوری کرده و برای سوزاندن به محفظه احتراق باز می گردد، انتشار بخار را به حداقل می رساند.

منبسط شدن بنزین

آیا می توانید باک بنزین خود را بیش از حد پر کنید؟ شما می توانید اما به خاطر بخار بنزین نباید این کار را انجام دهید. دلیل دیگر، ماهیت منبسط شدن بنزین است.

گرما باعث انبساط بنزین می شود. پمپ بنزین ها منابع بنزین را در مخازن زیرزمینی ذخیره می کنند تا خنک نگه بمانند. اما دمای اتاق و فضای داخلی باک بنزین خودرو، سوخت را کمی افزایش می دهد. بنابراین، پر کردن بیش از حد بنزین باعث ایجاد فشار غیر ضروری بر روی دیواره های مخزن می شود.

آیا پر کردن بیش از حد باک بنزین ضرر دارد؟ البته که ضرر دارد.

پر کردن بیش از حد برای ماشین شما مضر است. مخزن سوخت برای بخار و بنزین منبسط شده به مقداری فضا برای تکان دادن نیاز دارد.

بیایید دریابیم که باک بنزین خیلی پر می تواند چه مشکلاتی را برای خودروی شما ایجاد کند.

خراب کردن کنیستر

هنگامی که مخزن پر است، سیستم بازیابی بخار نمی تواند عملکرد خود را انجام دهد. مخزن بیش از حد پر شده باعث می شود کنیستر مایع را بمکد و باعث آسیب آن شود. همچنین، زمانی که در مخزن جایی برای تبخیر گاز وجود نداشته باشد، در سیستم جمع‌آوری بخار (یا کنیستر) اتفاق می‌افتد و منجر به خرابی آن می‌شود.

کنیستر خراب یکی از دلایل انتشار زیاد و عملکرد ضعیف خودرو است. ممکن است نیاز به تعویض قطعه داشته باشید، که ممکن است گران باشد.

بنزین بیش از حد در سیستم ممکن است اثرات مخرب دیگری ایجاد کند. یک کنیستر خراب نه تنها می تواند سیستم جمع آوری بخار را معیوب کند بلکه فشار بیش از حد بر روی سیستم سوزاندن سوخت ایجاد می کند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است لازم باشد بسیاری از اجزای موتور یا حتی کل موتور را تغییر دهید.

ضرر برای محیط زیست

پر شدن بیش از حد ممکن است سوخت را روی زمین بریزد، که برای محیط زیست مضر است زیرا می تواند با واکنش با نور خورشید تبخیر شود و مه دود ایجاد کند. این مه دود برای لایه اوزون که از زمین در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند، مضر است.

سوخت اضافی همچنین دود بیش از حد اگزوز ایجاد می کند و به آلودگی هوا کمک می کند. بنزین به خودی خود برای پوست انسان سمی است و تنفس دود آن برای سلامتی مضر است.

ایجاد هزینه های اضافی

بسیاری از پمپ بنزین‌ها دارای سیستم بازیابی بخار هستند که بخار را دوباره جمع‌آوری کرده و بنزین اضافی را از باک بنزین خودرو به مخزن پمپ می‌کند. اما همچنان برای آن مقدار اضافی بنزین هزینه می پردازید. این بدان معناست که شما باید برای چیزی که استفاده نکرده اید پول بپردازید.

این سیستم شامل کلیک کردن خودکار نازل سوخت در هنگام پر شدن باک خودرو است. به دلیل این سیستم ایمنی، بخار سوخت نمی تواند به هوا خارج شود و باعث آلودگی هوا شود و گاز اضافی نمی تواند عوارضی را در سیستم سوخت سوز خودرو ایجاد کند.

همچنین، مخزن سوخت پر ممکن است به سیستم جمع آوری بخار آسیب برساند و در نتیجه تعمیرات گران قیمت را به همراه داشته باشد.

سخن پایانی

بنابراین، این بحث روشن می کند که هرگز نباید باک بنزین خودرو را بیش از حد پر کنید.  ممکن است در نهایت هزینه تعمیرات سنگین خودرو را بپردازید و محیط زیست را آلوده کنید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دلایل نشت جعبه فرمان و پینیون: علائم هشدار دهنده

🔸 جعبه فرمان و پینیون نوعی محرک خطی است. و نشت جعبه و پینیون به معنای از بین رفتن مایع […]

مکانیسم کمک ترمز در خودروها

📝 سیستم کمکی ترمز یک ویژگی ایمنی عالی در خودروهای مدرن است. این به راننده کمک می کند تا در […]

تفاوت بین ترمز کفشکی و لنت ترمز دیسکی

✔ همه خودروها دارای سیستم ترمز هستند که شامل کفشک یا لنت ترمز می شود. بسته به نوع وسیله نقلیه، […]

شایع ترین علائم شل بودن تسمه دینام

◀ دینام یک مینی ژنراتور الکتریکی است که توسط تسمه دینام یا تسمه سرپانتین هدایت می شود. وظیفه آن تولید […]

آیا می توانم فقط یک لاستیک را در یک زمان تعویض کنم؟

◀ لاستیک منفجر شده مطمئناً مشکلاتی ایجاد می کند، این یک کار سریع یا در یک فروشگاه خدمات یا در […]

علائم خرابی دیفرانسیل جلو و عقب

📝 دیفرانسیل در حفظ سرعت چرخش صحیح هر چرخ بسیار مهم است. برای ایجاد پیچ‌های نرم در اطراف پیچ‌ها، چرخ‌های […]

چه زمانی باید تسمه تایم را تعویض کنیم

⦿ تسمه تایم یکی از مهم ترین بخش های مونتاژ موتور شما است. از این رو، این تسمه باید مراقبت […]

جزئیات عملکرد و تعویض پایه موتور

❖ پایه موتور بخشی از خودرو است که به موتور کمک می کند تا به طور پیوسته روی شیار تعیین […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه