🔷 علائم خرابی و فرسودگی دیفرانسیل جلو و عقب در خودرو 🔷

علائم خرابی دیفرانسیل جلو و عقب

  • 25 دی 1402
  • 0 نظر
  • admin

📝 دیفرانسیل در حفظ سرعت چرخش صحیح هر چرخ بسیار مهم است. برای ایجاد پیچ‌های نرم در اطراف پیچ‌ها، چرخ‌های داخلی خودرو باید سریع‌تر از جفت بیرونی بچرخند. دیفرانسیل جلو و عقب به چرخش چرخ ها در سرعت های مختلف کمک می کند. در غیر این صورت، وسیله نقلیه هنگام چرخش به یک سمت کشیده می شود و باعث ایجاد تصادف می شود. برای اطمینان از ایمنی خود در جاده مهم است که از علائم دیفرانسیل خراب آگاه باشید.

پیشنهاد:
رانندگی بدون درپوش روغن: احتمال وقوع این آسیب ها وجود دارد

دیفرانسیل خراب جلو یا عقب نمی تواند سرعت چرخ ها را در هنگام چرخش تنظیم کند و به اکسل و چندین جزء دیگر فشار وارد کند. بیایید علائم خرابی دیفرانسیل را مورد بحث قرار دهیم تا بتوانید در زمان مناسب آنها را بررسی کنید و تعمیر را انجام دهید.

علائم خرابی دیفرانسیل جلو و عقب

هنگامی که دیفرانسیل جلو یا عقب خودرو شروع به فرسودگی می کند، علائمی را نشان می دهد. مراقب این علائم رایج باشید:

1.صداهای ناله

این صداهای عجیب و غریب یکی از رایج ترین علائم دیفرانسیل جلوی خراب است. صداها آنقدر واضح و بلند هستند که همه ان را می شنوند. صداها نتیجه روغن کاری کم اجزای دیفرانسیل است.

دنده ها در هنگام چرخش به دلیل سطح پایین یا بسیار کثیف روغن دیفرانسیل غرش می کنند. نشت مایع می تواند یکی دیگر از دلایل بالقوه باشد. وقتی ماشین شتاب می گیرد صداها بلندتر می شود.

تعویض نکردن روغن دیفرانسیل در فواصل زمانی برنامه ریزی شده ممکن است منجر به این مشکل شود. روغن قدیمی هرگز به اندازه روغن تازه روانکاری را انجام نمی دهد و ممکن است سرعت خراب شدن اجزا را تسریع کند. بنابراین، همیشه برنامه تعمیر و نگهداری تعویض روغن را برای هر سیستم در خودرو به موقع انجام دهید.

2.بوی سوختن

رانندگی با دیفرانسیل جلو خراب ممکن است منجر به بوی سوختگی از گیربکس یا دیفرانسیل شود. یک لکه قرمز رنگ زیر ماشین می تواند بو را همراهی کند. یک دلیل بالقوه می تواند نشت روغن از هر یک از مهر و موم های سیستم باشد.

این بو می تواند نشان دهنده روانکاری ضعیف نیز باشد، بنابراین تعویض روغن می تواند این مشکل را حل کند. اکثر مردم تعویض روغن را فراموش می کنند زیرا نیازی به تعویض آن به اندازه مایعات در سیستم های دیگر ندارد. اما هر زمان که با مشکل دیفرانسیل مواجه شدید، تعویض روغن می تواند راه حل ممکن باشد.

3.فرسودگی نابهنگام لاستیک

چگونه تشخیص دهیم که دیفرانسیل عقب خراب است؟ به لاستیک ها نگاه کنید. دیفرانسیل بد به این معنی است که چرخ ها هنگام پیچیدن در یک پیچ با سرعت یکسان حرکت می کنند. این منجر به سایش زودرس لاستیک‌های داخلی می‌شود، زیرا آنها سریع‌تر از آنچه که رزوه‌های آن‌ها برای پایداری طراحی شده‌اند، می‌چرخند.

4.ارتعاشات محور محرک

یکی دیگر از علائم اولیه خرابی دیفرانسیل، لرزش در محور محرک است. لرزش میل درایو نشانه ای از علائم خرابی دیفرانسیل عقب است.

این ارتعاشات نتیجه سایش و پارگی بیش از حد در مفاصل است. درست مانند صداهای ناله، لرزش با افزایش سرعت خودرو افزایش می یابد. نشت مایع دیفرانسیل این مشکل را بدتر می کند.

بسیاری از رانندگان ممکن است به این مشکل توجه نکنند زیرا یک وسیله نقلیه به دلایل مختلف می تواند لرزش داشته باشد. اما انجام اقدامات اولیه ممکن است شما را از هزینه زیاد نجات دهد.

5.مشکل در جابجایی وسیله نقلیه

همانطور که می دانید دیفرانسیل ها با تنظیم سرعت چرخ ها به ثابت نگه داشتن خودرو در هنگام پیچیدن در پیچ کمک می کنند. بنابراین، هنگامی که این سیستم خراب می شود، چرخ ها نمی توانند سرعت را دوباره تنظیم کنند و برای شما سخت تر می شود که خودرو را در گوشه ای پارک کنید.

این کاملاً خطرناک است زیرا عدم کنترل کامل خودرو در هنگام پیچیدن به اطراف می تواند منجر به انحراف از جاده شود. اگر می خواهید از تصادف جلوگیری کنید، پس از تشخیص علائم چرخش دشوار با یک مکانیک مشورت کنید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دلایل نشت جعبه فرمان و پینیون: علائم هشدار دهنده

🔸 جعبه فرمان و پینیون نوعی محرک خطی است. و نشت جعبه و پینیون به معنای از بین رفتن مایع […]

مکانیسم کمک ترمز در خودروها

📝 سیستم کمکی ترمز یک ویژگی ایمنی عالی در خودروهای مدرن است. این به راننده کمک می کند تا در […]

تفاوت بین ترمز کفشکی و لنت ترمز دیسکی

✔ همه خودروها دارای سیستم ترمز هستند که شامل کفشک یا لنت ترمز می شود. بسته به نوع وسیله نقلیه، […]

شایع ترین علائم شل بودن تسمه دینام

◀ دینام یک مینی ژنراتور الکتریکی است که توسط تسمه دینام یا تسمه سرپانتین هدایت می شود. وظیفه آن تولید […]

آیا می توانم فقط یک لاستیک را در یک زمان تعویض کنم؟

◀ لاستیک منفجر شده مطمئناً مشکلاتی ایجاد می کند، این یک کار سریع یا در یک فروشگاه خدمات یا در […]

چه زمانی باید تسمه تایم را تعویض کنیم

⦿ تسمه تایم یکی از مهم ترین بخش های مونتاژ موتور شما است. از این رو، این تسمه باید مراقبت […]

جزئیات عملکرد و تعویض پایه موتور

❖ پایه موتور بخشی از خودرو است که به موتور کمک می کند تا به طور پیوسته روی شیار تعیین […]

نحوه نصب چراغ های مه شکن: راهنمای گام به گام

⦾ نصب یا تعویض چراغ های مه شکن در خودروهایی که از قبل مجهز به آنها هستند آسان است. با […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه