چه زمانی باید تسمه تایم را تعویض کنیم، نشانه های فرسودگی تسمه تایم خودرو

چه زمانی باید تسمه تایم را تعویض کنیم

  • 23 دی 1402
  • 0 نظر
  • admin

⦿ تسمه تایم یکی از مهم ترین بخش های مونتاژ موتور شما است. از این رو، این تسمه باید مراقبت شود و در زمان مناسب جایگزین شود. در حال حاضر، تعویض تسمه تایم چیزی نیست که شما باید به تنهایی تغییر دهید. تا زمانی که خیلی باتجربه نباشید و تمام وسایل مورد نیاز را داشته باشید، دریافت کمک حرفه ای مناسب ترین راه است.

تسمه تایم چیست؟

تسمه تایم تسمه ای است که زمان میل لنگ و میل بادامک را کنترل می کند. تسمه لاستیکی چرخش این دو قسمت را هماهنگ می کند تا باز و بسته شدن سوپاپ ها به سیلندرها به موقع اتفاق بیفتد. عملکرد صحیح تسمه تایم باعث احتراق صحیح در موتور می شود. از این رو، این تسمه یک بخش کلیدی است که وظیفه عملکرد کلی موتور را بر عهده دارد.

پیشنهاد:
راهنمای فهمیدن محدوده حرارت شمع

زمان مناسب برای تعویض تسمه تایم

خوب، بیشتر مردم می پرسند چقدر یک تسمه تایم را عوض می کنید یا چه زمانی مناسب است. وقتی می گوییم زمان مناسب برای تعویض تسمه تایم، زمان مناسبی وجود ندارد. برای هرکسی می تواند متفاوت باشد و به ماشین و رفتار رانندگی شما نیز بستگی دارد. با این حال، اگر علائم خرابی تسمه تایم را می‌دانید، مطمئناً می‌توانید خودروی خود را به تعمیرگاه نزدیک ببرید و اجازه دهید مکانیک تأیید کند.

مانند اکثر قطعات، تسمه تایم نیز فرسوده و پاره می‌شود و گاهی اوقات ممکن است تعمیر آنها فایده‌ای نداشته باشد. بنابراین، اگر تعمیرکار خودرو علائمی را به شما نشان دهد، باید تسمه تایم تعویض شود.

اجباری نیست که همیشه با خرابی تسمه تایم آشنا شوید. اما اگر صدای تق تق یا سیلی می شنوید، ممکن است این یک نشانه باشد.

همچنین، برخی از تولیدکنندگان می‌توانند تعمیر مبتنی بر زمان را توصیه کنند و برخی به دنبال تغییر بر اساس مسافت پیموده شده هستند. شما می توانید با توجه به این دو فاکتور، زمان تعویض تسمه تایم را تعیین کنید، هر کدام که اول برسد.

برای مسافت، یک تسمه تایم ممکن است بین 40000 مایل تا 100000 مایل تعویض شود. وقتی محدوده زمانی را می بینیم، می تواند بین چهار سال تا شش سال باشد. اگر شما شخصی هستید که به طور منظم تعمیر خودرو را دریافت می کنید، ممکن است نیازی به تعویض مکرر تسمه تایم نداشته باشید. با این حال، هرگز نباید تعویض تسمه تایم را به تعویق بیندازید زیرا می تواند منجر به آسیب های مکانیکی جدی شود.

هزینه تعویض تسمه تایم چقدر است؟

هیچ هزینه ای ثابت برای تعویض تسمه تایم یا هزینه ای مشخص برای تعویض آن وجود ندارد. همچنین کل صورتحساب بستگی به شهر و نوع نقطه تعمیری دارد که ماشین خود را به آن می آورید. اینکه خودروی شما مشکلات دیگری برای رسیدگی دارد یا خیر نیز تعیین کننده قیمتی است که قرار است بپردازید. نکات تعمیر و نگهداری بیشتری را در مورد قطعات کلی موتور خود دریافت کنید و همیشه ماشین خود را سالم نگه دارید.

میزان تعویض تسمه تایم به هزینه نیروی کار و خود قطعه بستگی دارد. از آنجایی که ساعت ها کار و قرار دادن دوباره قطعه جدید طول می کشد، کار گرانی است.

نتیجه

بنابراین اگر در مورد خرابی تسمه تایم خود مشکوک هستید یا اخیراً مشکلاتی در موتور خودروی شما وجود دارد، آن را نادیده نگیرید. ماشین خود را در اسرع وقت نزد یک تعمیرکار ببرید و ببینید آیا نیاز به تعویض تسمه تایم دارد یا خیر.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دلایل نشت جعبه فرمان و پینیون: علائم هشدار دهنده

🔸 جعبه فرمان و پینیون نوعی محرک خطی است. و نشت جعبه و پینیون به معنای از بین رفتن مایع […]

مکانیسم کمک ترمز در خودروها

📝 سیستم کمکی ترمز یک ویژگی ایمنی عالی در خودروهای مدرن است. این به راننده کمک می کند تا در […]

تفاوت بین ترمز کفشکی و لنت ترمز دیسکی

✔ همه خودروها دارای سیستم ترمز هستند که شامل کفشک یا لنت ترمز می شود. بسته به نوع وسیله نقلیه، […]

شایع ترین علائم شل بودن تسمه دینام

◀ دینام یک مینی ژنراتور الکتریکی است که توسط تسمه دینام یا تسمه سرپانتین هدایت می شود. وظیفه آن تولید […]

آیا می توانم فقط یک لاستیک را در یک زمان تعویض کنم؟

◀ لاستیک منفجر شده مطمئناً مشکلاتی ایجاد می کند، این یک کار سریع یا در یک فروشگاه خدمات یا در […]

علائم خرابی دیفرانسیل جلو و عقب

📝 دیفرانسیل در حفظ سرعت چرخش صحیح هر چرخ بسیار مهم است. برای ایجاد پیچ‌های نرم در اطراف پیچ‌ها، چرخ‌های […]

جزئیات عملکرد و تعویض پایه موتور

❖ پایه موتور بخشی از خودرو است که به موتور کمک می کند تا به طور پیوسته روی شیار تعیین […]

نحوه نصب چراغ های مه شکن: راهنمای گام به گام

⦾ نصب یا تعویض چراغ های مه شکن در خودروهایی که از قبل مجهز به آنها هستند آسان است. با […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه