هر آنچه رانندگان باید در مورد ظرفیت باک سوخت ماشین بدانند

هر آنچه رانندگان باید در مورد ظرفیت مخزن سوخت بدانند

  • 30 مرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

⦿ خودروی شما با روشن کردن چراغ بنزین، سوخت گیری باک را به شما یادآوری می کند. بسیاری از رانندگان آن را آزاردهنده می‌دانند و ترجیح می‌دهند قبل از رانندگی چند مایل دیگر، آن را دوباره پر نکنند. دیگران عصبانی می شوند و بلافاصله به نزدیکترین پمپ بنزین می روند. خوب، هر راننده ای باید حقایقی در مورد ظرفیت مخزن سوخت بداند تا از آسیب رساندن به موتور یا احساس عجله بیش از حد جلوگیری کند.

ظرفیت مخزن سوخت استاندارد خودرو چقدر است؟

مخزن سوخت بخشی از سیستم موتور است که حاوی سوخت قابل اشتعال مانند بنزین است. بیشتر اندازه متوسط باک یک خودرو می تواند چیزی بین 45 تا 65 لیتر را حمل کند. با این حال، SUV ها و کامیون ها دارای مخازن بزرگتر هستند در حالی که اندازه خودروهای نانو کوچکتر است.

برخی از خودروها دارای یک مخزن سوخت ثانویه به نام مخزن ذخیره هستند که تقریباً 15 درصد از ظرفیت محفظه اولیه را شامل می شود. با این حال، فقط در وسایل نقلیه قدیمی یا آنهایی که برای استفاده خاص و مسافت طولانی طراحی شده اند دیده می شود.

پیشنهاد:
نکاتی برای انتخاب وایر شمع مناسب برای خودرو

شما باید نوشته های روی درب محفظه سوخت را بخوانید تا از ظرفیت ماشین خود مطلع شوید. اگر 60 لیتر نشان داده شود، به این معنی است که ظرفیت باک بنزین می تواند 60 لیتر سوخت داشته باشد. در خودروهای مدرن، این مقدار شامل مخزن ذخیره می‌شود، که فقط سطحی را نشان می‌دهد که چراغ بنزین به شما در مورد سطح پایین بنزین هشدار می‌دهد. همچنین باید بدانید که نمی‌توانید باک را خالی کنید زیرا وقتی 5 تا 10 لیتر باقی بماند، موتور از کار می‌افتد. علاوه بر این، 1 یا 2 لیتر بنزین غیرقابل استفاده خواهد بود زیرا فقط رسوبات را در پایین نگه می دارد.

آیا امکان پر کردن مخزن سوخت پر یا بیشتر از ظرفیت کامل وجود دارد؟

از نظر فنی، بله و خیر. شما نمی توانید 60 لیتر را در یک ظرف 55 لیتری بریزید. ظرفیت مخزن سوخت نیز برای فعال شدن عادی نیاز به یک حجم پایدار دارد. از طرف دیگر، لوله ورودی یا گلوگاه سوخت در برخی موارد می تواند 10 تا 15 لیتر را در خود جای دهد. علاوه بر این، بیشتر محفظه های سوخت بزرگتر از ظرفیت مخزن سوخت کامل هستند، زیرا فضایی برای هوا در بالا وجود دارد که به جلوگیری از قفل شدن بخار کمک می کند.

نباید محفظه سوخت را بیش از حد پر کنید زیرا فضایی برای هوا باقی نمی گذارد. در این صورت، بنزین در هنگام گرم شدن، فضایی برای انبساط نخواهد داشت و به دیواره‌های مخزن فشار وارد می‌کند و به موتور آسیب می‌رساند.

یک ماشین با چراغ سوخت روشن چه مسافتی می تواند برود؟

شاید قبلاً ظرفیت مخزن سوخت خودروی خود را بررسی کرده باشید. خوب، همچنین مهم است که بدانیم وقتی چراغ سوخت قرمز می شود، چقدر می تواند پیش برود. مطمئناً نگران کننده نیست زیرا نشانگر فقط نشان می دهد که سوخت به سطح ذخیره رسیده است که تقریباً 10 تا 15 درصد از کل ظرفیت محفظه است. بنابراین، به این معنی است که ماشین هنوز سوخت زیادی دارد که شما را چند مایل می برد. با این حال، رانندگی تا زمانی که باک خشک نشده است ایده خوبی نیست، زیرا شما فقط رسوبات را از طریق سیستم کشیده و به قطعات موتور آسیب می‌رسانید زیرا به دلیل سطح پایین سوخت، اصطکاک بیشتری خواهند داشت و بیش از حد گرم می‌شوند.

آخرین سخن، اگر در نکات نگهداری ما که خواندید جالب بودند، در دنبال کردن ما تردید نکنید. بیایید از طریق مقالات با ما آشنا شویم و با هم رانندگی ایمن داشته باشیم!

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دلایل نشت جعبه فرمان و پینیون: علائم هشدار دهنده

🔸 جعبه فرمان و پینیون نوعی محرک خطی است. و نشت جعبه و پینیون به معنای از بین رفتن مایع […]

مکانیسم کمک ترمز در خودروها

📝 سیستم کمکی ترمز یک ویژگی ایمنی عالی در خودروهای مدرن است. این به راننده کمک می کند تا در […]

تفاوت بین ترمز کفشکی و لنت ترمز دیسکی

✔ همه خودروها دارای سیستم ترمز هستند که شامل کفشک یا لنت ترمز می شود. بسته به نوع وسیله نقلیه، […]

شایع ترین علائم شل بودن تسمه دینام

◀ دینام یک مینی ژنراتور الکتریکی است که توسط تسمه دینام یا تسمه سرپانتین هدایت می شود. وظیفه آن تولید […]

آیا می توانم فقط یک لاستیک را در یک زمان تعویض کنم؟

◀ لاستیک منفجر شده مطمئناً مشکلاتی ایجاد می کند، این یک کار سریع یا در یک فروشگاه خدمات یا در […]

علائم خرابی دیفرانسیل جلو و عقب

📝 دیفرانسیل در حفظ سرعت چرخش صحیح هر چرخ بسیار مهم است. برای ایجاد پیچ‌های نرم در اطراف پیچ‌ها، چرخ‌های […]

چه زمانی باید تسمه تایم را تعویض کنیم

⦿ تسمه تایم یکی از مهم ترین بخش های مونتاژ موتور شما است. از این رو، این تسمه باید مراقبت […]

جزئیات عملکرد و تعویض پایه موتور

❖ پایه موتور بخشی از خودرو است که به موتور کمک می کند تا به طور پیوسته روی شیار تعیین […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه