✍ 3 نکته ضروری که باید در مورد باک بنزین خودروی خود بدانید

3 نکته ضروری که باید در مورد باک بنزین خودروی خود بدانید

  • 10 شهریور 1402
  • 0 نظر
  • admin

همانطور که همه شما می دانید باک بنزین بخش مهمی از ماشین شما است اما آیا تا به حال فکر کرده اید که نقش آن چیست؟ آیا فقط محلی برای ذخیره سوخت است؟ چه کاری باید انجام دهید تا به آن کمک کنید تا در بهترین شرایط خود عمل کند؟ بیایید در این مقاله 3 نکته ضروری در مورد باک بنزین خودرو خود را بدانید.

باک بنزین خودرو چیست؟

مخزن بنزین خودرو (یا مخزن بنزین) یک ظرف امن برای مایعات قابل اشتعال است. اگرچه هر مخزن ذخیره سوخت ممکن است به این نام خوانده شود، این اصطلاح معمولاً به بخشی از سیستم موتور که در آن سوخت ذخیره می‌شود و رانده می‌شود یا به داخل موتور رها می‌شود، اطلاق می‌شود. شاید تعجب کنید که مخازن سوخت از چه ساخته شده اند. پاسخ این است: مخزن سوخت را می توان از پلی اتیلن با چگالی بالا پلاستیکی ساخت، که می تواند به اشکال پیچیده ساخته شود، در فضا صرفه جویی کند و ایمنی تصادف را بهبود بخشد. مخزن سوخت همچنین می تواند از فولاد یا آلومینیوم ساخته شود که از ورق های مهر شده جوش داده می شود.

پیشنهاد:
مکانیسم کمک ترمز در خودروها

3 نکته ضروری در مورد باک بنزین خودرو

1.ظرفیت مخزن سوخت

همه خودروها برای ذخیره سازی سوخت با ظرفیت خاصی طراحی شده اند. و اندازه باک بنزین بستگی به نوع خودرو، برند خودرو دارد. مانند خودروهای بزرگ مانند خودروهای شاسی بلند، کامیون ها دارای مخازن سوخت بزرگتر از حد معمول هستند در حالی که برای خودروهای نانو کوچکتر هستند. اما به طور کلی حجم باک بنزین برخی از مدل ها بین 45 تا 65 لیتر است.

در گذشته به دلیل کمیاب بودن پمپ بنزین، برخی از برندهای خودرو، باک دوم سوخت را طراحی می کردند و آن را باک ذخیره می نامیدند. این مخزن ذخیره می تواند تقریباً 15 درصد از ظرفیت مخزن اولیه را شامل شود. امروزه طراحان خودرو به جای طراحی مخزن سوخت دوم، این دو باک را در یک مخزن ترکیب می کنند.

اگر نوشته شده که ظرفیت 60 لیتر است، به این معنی است که ظرفیت باک بنزین می تواند 60 لیتر سوخت داشته باشد. این عدد همچنین ظرفیت مخزن ذخیره را پوشش می دهد که فقط سطحی را نشان می دهد که چراغ سوخت به شما در مورد سطح پایین سوخت هشدار می دهد. شما هشداری در مورد سطح پایین سوخت دریافت خواهید کرد و اگر تنها 5 تا 10 لیتر بنزین باقی مانده باشد، به دلیل توقف خودرو، نمی توانید خودروی خود را برانید.

2.انواع سوخت خودرو

امروزه 6 نوع سوخت محبوب وجود دارد که وسایل نقلیه از آنها استفاده می کنند. آن ها هستند:

بنزین

محبوب ترین سوخت برای اکثر خودروها، امکان شتاب سریع، استارت سریع، عملکرد بی صدا و احتراق آسان را فراهم می کند. علاوه بر این، این سوخت به راحتی در دسترس است و سابقه ای به اوایل دهه 1900 دارد. یک مخلوط معمولی بنزین حاوی حدود 150 هیدروکربن مختلف از جمله بوتان، پنتان، ایزوپنتان و ترکیبات BTEX است.

دیزل

دیزل نوع دیگری از سوخت است که معمولاً برای خودروها به ویژه برای خودروهای موتور دیزلی استفاده می شود. برای یک وسیله نقلیه بزرگ مانند کامیون، ون، آنها باید مسیر طولانی را طی کنند، بنابراین به مقداری سوخت نیاز دارند که بتواند مسافت زیادی را طی کند یا زیاد مورد استفاده قرار گیرد و دیزل مورد علاقه آنهاست. در حالی که گازوئیل دی اکسید کربن کمتری تولید می کند، اغلب منبع طبیعی تری است، اکسید نیتروژن تولید می کند که می تواند باعث ایجاد دود شود.

گاز مایع

گاز مایع  نام دیگر پروپان است. این یک منبع انرژی بسیار تمیز است اما در عین حال یافتن آن بسیار نادر است. گاز مایع به عنوان جزء فرار بنزین شناخته می شد. تقریبا 40 درصد از تمام خودروهای سواری در ترکیه با گاز خودرو کار می کنند که کمی بیشتر از بنزین است. این امر ترکیه را به دومین بازار بزرگ خودرو گازی در جهان تبدیل می کند.

گاز طبیعی فشرده (CNG)

گاز طبیعی فشرده یکی دیگر از جایگزین های سازگار با محیط زیست برای بزرگترین انواع سوخت است. گاز طبیعی سبک‌تر از هوا است، بنابراین نشت گاز مانند پروپان به زمین نمی‌ریزد. استفاده از سوخت گاز طبیعی هزینه ها را برای دارندگان وسایل نقلیه و ناوگان به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. احساس در هنگام رانندگی خودرو با CNG دقیقاً یکسان است، زیرا عملکرد موتورهای گاز سوز مشابه موتورهای دیزلی یا بنزینی با توان خروجی یکسان است.

اتانول

اتانول از گیاه نیشکر، ذرت و جو به همراه منابع طبیعی بی‌شمار دیگری به دست می‌آید و می‌توان آن را در الکل یافت. این در واقع بسیار ایمن است و یک سوخت زیستی در بین انواع سوخت خودروها است. اولین خودروی تولیدی که کاملاً با اتانول کار می کرد، فیات 147 بود که در سال 1978 توسط فیات در برزیل معرفی شد.

سوخت اتانول دارای ارزش «معادل 1.5 گالن بنزین» (GGE) است، یعنی برای جایگزینی انرژی 1 حجم بنزین، 1.5 برابر حجم اتانول مورد نیاز است.

بیودیزل

بیودیزل از منابع طبیعی مانند کلزا، روغن نخل، چغندر قند تهیه می شود و در اکثر کشورها می توان آن را به صورت محلی تولید کرد. بیودیزل بسیار تمیزتر و آلودگی کمتری نسبت به سوخت دیزلی است که از سوخت های فسیلی ساخته می شود. در واقع، به عنوان یک حلال عمل می کند، موتور را به قدری تمیز می کند که ممکن است کثیفی های قدیمی موتور را بیرون بکشد و فیلترها را مسدود کند. بعد از اینکه فیلتر را تعویض کردید خوب می شود.

3.همیشه یک چهارم باک، بنزین در ماشین خود نگه دارید

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که حداقل مقدار بنزینی که همیشه باید در باک بنزین ماشین خود داشته باشید چقدر است؟ برخی از کارشناسان می گویند که همیشه باید حداقل ¼ سطح سوخت را در باک بنزین خودرو حفظ کنید. اما چرا؟

در گذشته کارشناسان این توصیه را به دلیل تشکیل رسوب در کف مخزن سوخت می دادند. سطح پایین سوخت در باک بنزین ممکن است منجر به مشکلاتی برای اتومبیل شما شود، به عنوان مثال: مسائل مکانیکی، مصرف سوخت، ایمنی… اخیراً، سازندگان خودرو عملکرد مخازن بنزین را بهبود بخشیده اند. بنابراین، اعتقاد بر این است که بنزین یا سوخت دیزل به خنک نگه داشتن پمپ بنزین موجود در مخازن مدرن کمک می کند و باعث می شود تا زیر ¼ باک بنزین کمتر مشکل ساز شود.

با این حال، اگر اجازه دهید سوخت شما خیلی کم شود، می تواند به ماشین شما آسیب زیادی وارد کند. خودروی قدیمی‌تر که قبل از دهه 1990 تولید شد، مخزن سوخت آن از فلز ساخته شده بود و در طول زمان زنگ می‌زد. اگر پمپ بنزین رسوبات داخل مخزن سوخت را بمکد، ممکن است مشکل ایجاد کند. خوشبختانه نسل جدید خودروها دارای مخزن سوخت از پلاستیک با چگالی بالا هستند. این می تواند مشکل ناشی از رسوب را کاهش دهد.

12 حقیقت در مورد باک بنزین ماشین

1.سوخت پریمیوم مسافت پیموده شده بنزین بهتری دریافت نمی کند. اگر می توانید عملکرد پایین تری را تحمل کنید، آن را دنبال کنید و پول خود را پس انداز کنید.

2.سنج بنزین به شما می گوید که باک بنزین شما در کدام طرف قرار دارد- در مدل های جدید خودرو، سازندگان خودرو شروع به گنجاندن یک “مثلث مخفی” کرده اند تا به شما نشان دهد باک بنزین در کدام سمت قرار دارد.

3.ماشین شما فقط به یک سوخت سریع نیاز دارد تا راه بیفتد- کارشناسان دریافته اند که یک ماشین متوسط برای راه اندازی حدود نیم اونس بنزین مصرف می کند.

4.قانون 30 ثانیه – فقط در صورتی باید موتور خود را خاموش کنید که فکر می کنید بیش از 30 ثانیه متوقف می شوید، موتور دور آرام اصلاً سوخت زیادی مصرف نمی کند.

5.در خارج از آمریکای شمالی از بنزین به عنوان سوخت یاد می شود.

6.ماشین ها تمیزتر می شوند، اما روغن کثیف تر می شود. خودروها در دهه گذشته کارآمدتر می شوند، حدود 20 درصد، که به معنای کاهش آلاینده های ناشی از رانندگی است. اما انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از تولید یک گالن بنزین در حال افزایش است.

7.زمانی که خودروی فورد مدل T برای اولین بار معرفی شد، مسافت پیموده شده بنزینی در حدود 25 مایل در هر باک داشت.

8.بدون اتانول افزوده، یک گالن بنزین در هنگام سوزاندن 19.64 پوند دی اکسید کربن تولید می کند. از سوی دیگر، دیزل 22.38 پوند تولید می کند.

9.کشوری که گران ترین قیمت سوخت را دارد نروژ است. قیمت هر گالن حدود 6.53 دلار است.

10در دهه 1920 در آمریکا پمپ بنزین های بیشتری نسبت به امروز وجود داشت.

11.ماشین شما می تواند با الکل کار کند. اتانول در واقع نوعی الکل است. بنابراین ممکن است ماشین شما با الکل کار کند.

12.کشوری که ارزان ترین قیمت سوخت را دارد ونزوئلا است. قیمت هر گالن حدود 0.02 دلار است.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دلایل نشت جعبه فرمان و پینیون: علائم هشدار دهنده

🔸 جعبه فرمان و پینیون نوعی محرک خطی است. و نشت جعبه و پینیون به معنای از بین رفتن مایع […]

مکانیسم کمک ترمز در خودروها

📝 سیستم کمکی ترمز یک ویژگی ایمنی عالی در خودروهای مدرن است. این به راننده کمک می کند تا در […]

تفاوت بین ترمز کفشکی و لنت ترمز دیسکی

✔ همه خودروها دارای سیستم ترمز هستند که شامل کفشک یا لنت ترمز می شود. بسته به نوع وسیله نقلیه، […]

شایع ترین علائم شل بودن تسمه دینام

◀ دینام یک مینی ژنراتور الکتریکی است که توسط تسمه دینام یا تسمه سرپانتین هدایت می شود. وظیفه آن تولید […]

آیا می توانم فقط یک لاستیک را در یک زمان تعویض کنم؟

◀ لاستیک منفجر شده مطمئناً مشکلاتی ایجاد می کند، این یک کار سریع یا در یک فروشگاه خدمات یا در […]

علائم خرابی دیفرانسیل جلو و عقب

📝 دیفرانسیل در حفظ سرعت چرخش صحیح هر چرخ بسیار مهم است. برای ایجاد پیچ‌های نرم در اطراف پیچ‌ها، چرخ‌های […]

چه زمانی باید تسمه تایم را تعویض کنیم

⦿ تسمه تایم یکی از مهم ترین بخش های مونتاژ موتور شما است. از این رو، این تسمه باید مراقبت […]

جزئیات عملکرد و تعویض پایه موتور

❖ پایه موتور بخشی از خودرو است که به موتور کمک می کند تا به طور پیوسته روی شیار تعیین […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه