⬖ برای ماشین خود به چند عدد اسپیکر نیاز دارید و کجای ماشین بلند گوها را بگذاریم ⬗

برای ماشین خود به چند عدد بلندگو نیاز دارید

  • 11 مرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

◉ وقتی نوبت به تعیین تعداد صحیح بلندگو در خودرو می رسد، هر چه بیشتر باشد بهتر است. با این حال، نتیجه کیفیت صدا به تعداد بلندگوها بستگی ندارد. چندین عامل دیگر نیز وجود دارد که بر سیستم صوتی شما تأثیر می گذارد. بنابراین برای ماشین خود به چند بلندگو نیاز دارید؟ واقعاً چگونه می توان آن را پیدا کرد؟

برای ماشین خود به چند عدد بلندگو نیاز دارید؟

برای یک ماشین معمولی، یک 11.2 که در آن یازده بلندگوی معمولی و دو ساب ووفر دارید، به خوبی کار می کند. در مورد دیگر، شما همچنین می توانید یک ساب ووفر برای یک تجربه بسیار لذت بخش داشته باشید.

هر زمان که بلندگوها را روشن می کنید، مطمئن شوید که دستگاه های فرکانس بالا زیادی وجود ندارد، در غیر این صورت سیستم را مخدوش می کند و کیفیت صدا را ضعیف می کند.

پیشنهاد:
هر آنچه رانندگان باید در مورد ظرفیت مخزن سوخت بدانند

با دانستن تعداد بلندگوها در ماشین ، باید از ساخت این مجموعه نیز خودداری کنید. در عوض، باید مجموعه از پیش ساخته شده بلندگوها و ووفرها را خریداری کنید. همچنین می توانید به دنبال گزینه ای برای اتصال کل سیستم به یک آمپلی فایر کوچک خودرو باشید.

همانطور که گفتیم عوامل مختلفی وجود دارد که کیفیت صدا را تعیین می کند. یکی از این عوامل نصب است. مهم نیست که چقدر بلندگوهای سطح بالا خریداری می کنید، اگر ندانید چگونه آنها را به درستی قرار دهید، بهترین نتیجه را از آنها نخواهید داشت.

در عین حال، همیشه باید دستورالعمل هایی را که در دفترچه راهنما آمده است دنبال کنید با پیروی از این توصیه ها اطمینان حاصل کنید که واضح ترین صدایی را دارید که ارزش خرج کردن را دارد.

به عنوان یک قاعده کلی، باید دو یا سه بلندگو را روی پنل جلویی قرار دهید. اگر یک دینامیک ووفر دارید، باید آنها را در پنل درهای جلو قرار دهید. حفظ کل سیستم موسیقی راه دیگری برای اطمینان از حداکثر خروجی است. این نکات نگهداری را برای همین کار دنبال کنید.

حالا که می دانید ماشین من چند بلندگو دارد، باید بلندگوهای کوچکی را در بالای پنل درهای عقب نصب کنید یا می توانید بالای ستون های کناری را انتخاب کنید.

اگر نمی خواهید ساب ووفر را در داخل کابین بگذارید، باید ساب ووفر را در صندوق عقب قرار دهید. برای اطمینان از اینکه صدا قسمت پایینی را نیز می پوشاند، می توانید چهار بلندگوی دیگر را زیر هر صندلی قرار دهید. همچنین می توانید با یک متخصص ماشین تماس بگیرید تا بدانید که چه نوع اسپیکرهایی در ماشین من وجود دارد و شما می توانید یک جایگزین برای آن داشته باشید.

نتیجه

برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه تعداد بلندگو برای ماشین خود نیاز دارید، ابتدا باید انتظارات خود را از سیستم صوتی بدانید. محصولات بی حد و حصری با ویژگی های مختلف در بازار موجود است. برخی از آنها در باس عالی هستند، برخی با حجم صدا و برخی با صدای سه گانه. سیستم‌های صوتی وجود دارند که بهترین این سه مورد را ارائه می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند صدایی آرام‌بخش و غنی داشته باشید.

بازار اطراف خود، وب‌سایت‌های آنلاین را کاوش کنید و قبل از نهایی کردن خرید خود، یک تست صدا دریافت کنید. بعلاوه این بستگی به بودجه کلی شما دارد که در مورد عالی بودن صدا تصمیم می گیرد.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دلایل نشت جعبه فرمان و پینیون: علائم هشدار دهنده

🔸 جعبه فرمان و پینیون نوعی محرک خطی است. و نشت جعبه و پینیون به معنای از بین رفتن مایع […]

مکانیسم کمک ترمز در خودروها

📝 سیستم کمکی ترمز یک ویژگی ایمنی عالی در خودروهای مدرن است. این به راننده کمک می کند تا در […]

تفاوت بین ترمز کفشکی و لنت ترمز دیسکی

✔ همه خودروها دارای سیستم ترمز هستند که شامل کفشک یا لنت ترمز می شود. بسته به نوع وسیله نقلیه، […]

شایع ترین علائم شل بودن تسمه دینام

◀ دینام یک مینی ژنراتور الکتریکی است که توسط تسمه دینام یا تسمه سرپانتین هدایت می شود. وظیفه آن تولید […]

آیا می توانم فقط یک لاستیک را در یک زمان تعویض کنم؟

◀ لاستیک منفجر شده مطمئناً مشکلاتی ایجاد می کند، این یک کار سریع یا در یک فروشگاه خدمات یا در […]

علائم خرابی دیفرانسیل جلو و عقب

📝 دیفرانسیل در حفظ سرعت چرخش صحیح هر چرخ بسیار مهم است. برای ایجاد پیچ‌های نرم در اطراف پیچ‌ها، چرخ‌های […]

چه زمانی باید تسمه تایم را تعویض کنیم

⦿ تسمه تایم یکی از مهم ترین بخش های مونتاژ موتور شما است. از این رو، این تسمه باید مراقبت […]

جزئیات عملکرد و تعویض پایه موتور

❖ پایه موتور بخشی از خودرو است که به موتور کمک می کند تا به طور پیوسته روی شیار تعیین […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه