✔ چرا جدا کردن باتری ماشین برای ذخیره سازی ایده خوبی است ✔

چرا جدا کردن باتری خودرو برای ذخیره سازی ایده خوبی است؟

  • 22 مرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

☻آیا قصد دارید یک تعطیلات زمستانی داشته باشید و از جایی گرم بازدید کنید؟ اولین کاری که باید انجام دهید این است که باتری ماشین را برای ذخیره سازی در زمان عدم استفاده از خودرو جدا کنید. باتری خودرو یکی از اجزای حیاتی است که تمام اجزای دیگر زیر کاپوت را تامین می کند. بدون باتری، ماشین شما فقط یک قطعه فلز بزرگ است. اگر باتری ماشین بدون شارژ بماند، می تواند یک سفر ساده به سوپرمارکت را دردسر ساز کند. از این رو، باقی ماندن باتری خودرو برای مدت طولانی تر می تواند منجر به هزینه های غیر ضروری شود.

در این مطلب نشان خواهیم داد که چرا قطع کردن باتری ماشین در زمانی که از آن استفاده نمی کنید می تواند برای سلامت باتری ماشین شما مفید باشد.

چرا جدا کردن باتری خودرو برای ذخیره سازی ایده خوبی است؟

وقتی برای مدت طولانی‌تری به خارج از شهر می‌روید، قطع کردن باتری خودرو می‌تواند برای باتری مفید باشد. زمستان ها ممکن است زمانی باشد که قصد دارید با دوستان یا خانواده خود برای یک سفر کمپینگ به کوه های برفی بروید. این ایده خوبی است که باتری ماشین را در زمانی که نیستید قطع کنید.

در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا قطع کردن باتری ماشین در تعطیلات در واقع تصمیم خوبی است.

1.صرفه جویی در آب باتری

هنگامی که باتری ماشین خود را از ماشین جدا می کنید، به جلوگیری از تخلیه کامل سیستم های الکتریکی از جمله ساعت و سیستم کامپیوتر داخلی کمک می کند. بنابراین، اگر باتری خودرو را برای مدت طولانی‌تری بدون مراقبت رها کنید، ممکن است به باتری آسیب برساند و حتی نیاز به تعویض داشته باشد. ناگفته نماند که صاحبان خودرو می توانند باتری خودرو را نیز برای جلوگیری از تخلیه آن جدا کنند.

پیشنهاد:
شایع ترین علائم شل بودن تسمه دینام

2.پس انداز کنید

با قطع نگه داشتن باتری در مدت زمان طولانی تری، باتری خالی نمی شود و چرخه عمر خود را حفظ می کند. گاهی اوقات، ممکن است سعی کنید باتری را به سرعت شارژ کنید، اما خطر کاهش عمر باتری را دارید. بنابراین، هرگز فراموش نکنید که قطع کردن باتری ماشین برای ذخیره سازی می تواند در هزینه های غیر ضروری شما صرفه جویی کند.

3.راه حل جایگزین

با این حال، گاهی اوقات برای رفتن به تعطیلات عجله دارید و نمی توانید باتری ماشین را جدا کنید. جای نگرانی نیست، یک شارژر قطره ای بخرید و آن را به باتری متصل کنید تا به آرامی شارژ شود. با این حال، خرید شارژر قطره ای ایده بهتری نسبت به جدا کردن باتری خودرو هنگام رفتن به تعطیلات نیست.

چگونه باید باتری خودرو را جدا کنم؟

نحوه جدا کردن باتری ماشین برای ذخیره سازی یک سوال بزرگ برای بسیاری از رانندگان است. باتری مهم‌ترین جزء در خودروی شماست که نه تنها انرژی آن را تامین می‌کند، بلکه سایر سیستم‌های الکتریکی را نیز در حداکثر کارکرد نگه می‌دارد. با این حال، پس از یک دوره معین، تعویض باتری موجود با یک باتری جدید ضروری است. این یک کار گیج کننده برای بسیاری از دارندگان خودرو است که برای اولین بار باتری را خارج می کنند.

جای نگرانی نیست، مراحل ذکر شده در زیر به شما کمک می کند تا بدون دردسر زیاد باتری خودرو را جدا کنید.

1.نکات ایمنی را رعایت کنید

قبل از بیرون آوردن باتری، همیشه به یاد داشته باشید که چقدر کار خطرناکی است. باتری خودرو نه تنها پتانسیل عظیمی از خطر الکتریکی را در خود دارد، بلکه اگر صاحبان خودرو از کاری که انجام می دهند اطلاعی نداشته باشند، می تواند باعث آتش سوزی گاز شود. بنابراین به دلایل ایمنی، قبل از دست زدن به هر کابل و ترمینال، رانندگان باید از دستکش و عینک ایمنی استفاده کنند. فراموش نکنید که در صورت اشتعال باید آن را نیز خاموش کنید.

2.شناسایی ترمینال منفی

اولین قدم شناسایی ترمینال منفی باتری خودرو است. توصیه می شود ابتدا با ترمینال منفی شروع کنید، سپس مثبت. معمولاً ترمینال منفی دارای یک پوشش مشکی است اما می توان آن را با علامت منفی یا خط تیره نزدیک آن نیز تشخیص داد. پس از آن، یک انبردست یا یک آچار بردارید و آن را به سر پیچ روی قطب منفی باتری وصل کنید. یکی دیگر از مواردی که باید بررسی کنید کابل است: اگر به پایه باتری خودرو چسبانده شود، صاحبان خودرو باید از ابزار جداسازی مخصوص برای جدا کردن کانکتور استفاده کنند. اگر اینطور نیست، می توانید به مرحله بعدی ادامه دهید:

3.کابل ها را بیرون بکشید

حالا یک انبردست دیگر یا یک آچار بردارید و مهره را باز کنید. ابتدا کابل منفی را بیرون بکشید و با کابل کش آن را در یک سمت موتور محکم کنید. در مرحله بعد، دو مرحله بالا را با ترمینال مثبت روی باتری ماشین تکرار کنید. هنگامی که کابل مثبت باز شد، آن را با یک بند کابل محکم کنید. اطمینان حاصل کنید که این دو کابل هرگز به یکدیگر برخورد نکنند و انتهای کابل مثبت به هیچ بخش فلزی خودرو برخورد نکند. کابل مثبت جریان کوتاهی دارد که در صورت تخلیه می تواند به اجزای الکتریکی خودرو آسیب برساند.

4.با خیال راحت براکت را جدا کنید

بسیاری از باتری‌های خودرو دارای براکتی هستند که باتری را در موقعیت مناسب خود نگه می‌دارد. در صورتی که براکت در جای خود قرار داشته باشد، نمی توانید باتری را جابجا کنید. از این رو توصیه می شود از انبردست یا آچار برای بازکردن اتصالات و برداشتن براکت استفاده کنید. هنگامی که باتری ایمن نیست، می توانید بدون هیچ زحمتی آن را جدا کنید. مطمئن شوید که دستکش های عایق و عینک ایمنی را دارید و باتری را با یک دستگیره محکم بلند کنید. بهتر است برخی نکات نگهداری باتری را بدانید تا اینکه برای خرید باتری جدید هزینه کنید.

سوالات متداول

قابل درک است که جدا کردن باتری ماشین برای ذخیره سازی و نحوه جدا کردن باتری ماشین از موضوعات محبوب است. به همین دلیل، در اینجا برخی از سوالات متداول و پاسخ آنها از کارشناسان خودرو ما آورده شده است.

کدام ترمینال باتری برای ذخیره سازی باید جدا شود؟

همیشه توصیه می شود ابتدا ترمینال منفی را جدا کنید. با این حال، هنگام اتصال باتری، ترتیب مخالف خواهد بود: ابتدا انتهای مثبت و سپس ترمینال منفی.

باتری ماشین در صورت قطع شدن چقدر دوام می آورد؟

حداکثر زمان ماندگاری یک باتری خودرو، در صورت برداشتن، حدود 6 ماه است. با این وجود، صاحبان خودرو باید هر از چند گاهی باتری های قطع شده خود را شارژ کنند تا دوام بیاورند.

چگونه از باتری ماشین در زمان عدم استفاده جلوگیری کنیم؟

به غیر از جدا کردن باتری ماشین برای ذخیره سازی، 4 روش معمول برای حفظ طول عمر باتری وجود دارد:

.شارژر باتری ماشین بگیرید. زمانی که به تعطیلات می روید یا برای مدت طولانی از ماشین خود استفاده نمی کنید، قطعا به شارژر نیاز دارید.

.کاهش تخلیه باتری خودرو: دارندگان خودرو می توانند برخی از ویژگی های خودرو مانند پخش کننده دی وی دی، رادیو، و سیستم های ناوبری را خاموش کنند، زیرا آنها انرژی را تخلیه می کنند.

.زمان رانندگی خود را افزایش دهید: ممکن است عجیب به نظر برسد، اما رانندگی در مسافت های کوتاه با توقف های زیاد در واقع بر عمر باتری شما تأثیر می گذارد.

.تمیز و خنک نگه داشتن آن: گرما یکی از رایج ترین عواملی است که باتری خودرو را خالی می کند. اگر باتری شما دارای کثیفی و چربی باشد، گرما را در اطراف نگه می دارد. به همین دلیل، رانندگان معمولاً باید باتری را با حوله تمیز کنند.

اگر ابتدا ترمینال مثبت را قطع کنید چه اتفاقی می افتد؟

معمولاً صاحبان خودرو فقط نگاتیو باتری خودرو را جدا می کنند تا باتری از شاسی جدا شود. اگر به جای آن سر مثبت را جدا کنید، آچار ممکن است به طور تصادفی با قسمت دیگری از خودرو تماس بگیرد و ممکن است فیوز منفجر شود که به باتری و سایر قسمت های حساس خودرو شما آسیب می رساند.

نتیجه گیری

بنابراین، اگر قصد دارید باتری ماشین خود را برای ذخیره سازی برای یک ماه کامل جدا کنید. توصیه می کنیم یک بار دیگر فکر کنید. برای عملکرد باتری و همچنین ایمنی وسیله نقلیه شما ایده خوبی ایست.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دلایل نشت جعبه فرمان و پینیون: علائم هشدار دهنده

🔸 جعبه فرمان و پینیون نوعی محرک خطی است. و نشت جعبه و پینیون به معنای از بین رفتن مایع […]

مکانیسم کمک ترمز در خودروها

📝 سیستم کمکی ترمز یک ویژگی ایمنی عالی در خودروهای مدرن است. این به راننده کمک می کند تا در […]

تفاوت بین ترمز کفشکی و لنت ترمز دیسکی

✔ همه خودروها دارای سیستم ترمز هستند که شامل کفشک یا لنت ترمز می شود. بسته به نوع وسیله نقلیه، […]

شایع ترین علائم شل بودن تسمه دینام

◀ دینام یک مینی ژنراتور الکتریکی است که توسط تسمه دینام یا تسمه سرپانتین هدایت می شود. وظیفه آن تولید […]

آیا می توانم فقط یک لاستیک را در یک زمان تعویض کنم؟

◀ لاستیک منفجر شده مطمئناً مشکلاتی ایجاد می کند، این یک کار سریع یا در یک فروشگاه خدمات یا در […]

علائم خرابی دیفرانسیل جلو و عقب

📝 دیفرانسیل در حفظ سرعت چرخش صحیح هر چرخ بسیار مهم است. برای ایجاد پیچ‌های نرم در اطراف پیچ‌ها، چرخ‌های […]

چه زمانی باید تسمه تایم را تعویض کنیم

⦿ تسمه تایم یکی از مهم ترین بخش های مونتاژ موتور شما است. از این رو، این تسمه باید مراقبت […]

جزئیات عملکرد و تعویض پایه موتور

❖ پایه موتور بخشی از خودرو است که به موتور کمک می کند تا به طور پیوسته روی شیار تعیین […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه