♣ چگونه تایرهای ماشین خود را تمیز کنیم تا مثل لاستیک نو به نظر برسند

چگونه تایرهای ماشین خود را تمیز کنیم

  • 3 شهریور 1402
  • 0 نظر
  • admin

✍ شما می خواهید ماشینتان شبیه یک ماشین جدید به نظر برسد، اما حتی زمانی که معمولا ماشین خود را تمیز می کنید، زیاد تمییز به نظر نمی رسد. بنابراین ممکن است فراموش کنید قسمت مهمی از ماشین خود را که اکثر مردم فراموش می کنند تمیز کنید. یعنی لاستیک ماشین یا قصد داشتید لاستیک‌های ماشین را تمیز کنید، اما با وجود اینکه قبلاً آنها را تمیز کرده‌اید، همچنان کثیف به نظر می‌رسند. پس چگونه لاستیک خودرو را به درستی تمیز کنیم؟ بیایید در اینجا نحوه تمیز کردن لاستیک ها را یاد بگیریم!

چندین روش وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. و انجام آنها در واقع دشوار نیست، فقط صبور باشید و دستورالعمل ها را دنبال کنید، لاستیک های ماشین شما بلافاصله شبیه لاستیک نو می شوند.

روش 1: استفاده از پاک کننده تایر

این روش به لاستیک های شما بستگی دارد ممکن است این کار را چند بار تکرار کنید اما بهترین راه برای تمیز کردن لاستیک ها در نظر گرفته می شود.

پیشنهاد:
رانندگی بدون درپوش روغن: احتمال وقوع این آسیب ها وجود دارد

مرحله 1: استفاده از پاک کننده طراحی شده لاستیک

شما می توانید هزار محصول را در بازار پیدا کنید که برای تمیز کردن لاستیک استفاده می شود. بهتر است اسپری را انتخاب کنید، دستورالعمل ها را به دقت بخوانید و در مورد مدت زمان استفاده آن را دنبال کنید. تمیزکننده تایر برای تمیز کردن لاستیک طراحی شده است، اما رنگ و پوشش شفاف را به طور همزمان حفظ می کند. عملکرد آن این است که یک لایه روی لاستیک های شما باقی می گذارد یا از درخشش آنها جلوگیری می کند.

مرحله 2: اجازه دهید تمیزکننده برای یک دقیقه بماند

کاری که باید انجام دهید این است که اسپری را روی لاستیک ها بزنید و اجازه دهید تمیزکننده برای یک دقیقه بماند. از بین بردن لکه و گرد و غبار ترمز از لاستیک های خود دشوار است زیرا لاستیک سطحی نسبتاً متخلخل است. باید چند دقیقه صبر کنید تا تمیز کننده کار خود را انجام دهد.

 

به یاد داشته باشید که دستورالعمل ها را بخوانید زیرا هر نوع پاک کننده برای تأثیر بهینه به زمان متفاوتی برای ماندن روی لاستیک نیاز دارد. نکته مهم این است که هر گونه اسپری بیش از حد روی چرخ ها را پاک کنید یا بلافاصله با یک پارچه تمیز این کار را انجام دهید. یا می توانید قسمت های دیگر را که نیازی به تمیز کردن ندارند را با کاغذ یا پلاستیک بپوشانید.

مرحله 3: از یک برس سفت برای تمیز کردن لاستیک ها استفاده کنید

یک برس سفت با موهای نسبتاً بلند لاستیک های خود را بشویید. نترسید که برس به لاستیک‌های شما آسیب می‌زند، می‌توانید هنگام شستشو فشار زیادی وارد کنید. فقط برس های پلاستیکی یا چوبی توصیه می شود، برس فولادی به لاستیک نفوذ کرده و منجر به نشتی می شود.

مرحله 4: لاستیک را با شلنگ آب پر فشار بشویید

پس از تمیز کردن تا جایی که می توانید آلودگی را از لاستیک پاک کنید، در صورت امکان از شیلنگ فشار قوی استفاده کنید تا گرد و غبار تا حد امکان پاک شود. قبل از شستن لاستیک ها حتما از عینک استفاده کنید. اگر از هیچ محافظی استفاده نکنید، شلنگ فشار قوی ممکن است به چشمان شما آسیب برساند.

مرحله 5: تکرار فرآیند

پس از تمیز کردن لاستیک ها، امکان مشاهده الودگی سفید یا قهوه ای باقی مانده روی لاستیک وجود دارد. این فرآیند را دوباره انجام دهید تا زمانی که از آن راضی باشید. می توانید لاستیک را برای بار دوم تمیز کرده و آبکشی کنید تا گرد و غبار و آلودگی جاده روی لاستیک ها کاملاً پاک شود. برخی از اسپری ها ممکن است نیاز به خشک بودن لاستیک ها در هنگام استفاده داشته باشند، در این صورت، قبل از استفاده مجدد از آن، اجازه دهید تایرهای شما خشک شوند.

مرحله 6: استفاده از ژل لاستیک برای لاستیک های قهوه ای شده

بهترین رنگ لاستیک خودرو برای مدت طولانی دوام می آورد، اما برخی از لاستیک ها، حتی پس از چند بار تمیز کردن، هنوز قهوه ای هستند. این بار باید از ژل لاستیک استفاده کنید تا لاستیک ها به رنگ اصلی برگردند. شما باید دستورالعمل را بخوانید تا بدانید از کدام ابزار می توانید برای اعمال کامل آن استفاده کنید.

روش 2: تایر را در حین شستن ماشین خود تمیز کنید

با این روش می‌دانید که چگونه لاستیک‌ها را با محصولات خانگی تمیز کنید زیرا اکثر ابزار و وسایلی که در آشپزخانه خود می‌توانید پیدا کنید مانند اسفنج، برس، سطل و …

1.ابتدا چرخ ها و لاستیک ها را تمیز کنید

چرخ ها و لاستیک ها از کثیف ترین قسمت های خودرو به شمار می روند. بنابراین تمیز کردن چرخ‌ها و لاستیک‌ها در ابتدا از پاشیدن کثیفی بر روی خودروی تمیز هنگام شستن و آبکشی لاستیک‌ها جلوگیری می‌کند. شستن ماشین بعد از لاستیک به شما این فرصت را می دهد که هر شوینده یا تمیزکننده چرخی را که به طور تصادفی روی لایه رنگ ماشین قرار می دهید تمیز کنید.

2.جدا کردن الودگی چرخ و لاستیک

همانطور که می دانید چرخ ها و لاستیک ها نه تنها توسط کثیفی پوشانده می شوند، بلکه گرد و غبار ترمز ناشی از کشیده شدن لنت ترمز شما هنگام توقف نیز باعث کثیفی می شوند. اگر هنگام شستن ماشین از همان سطل آب یا همان ابزار استفاده کنید، این گرد و غبار می تواند باعث ایجاد خراش در رنگ شود. بنابراین قلم مو، اسفنج، حوله ای که روی چرخ ها و لاستیک ها استفاده می کنید را از آن هایی که روی رنگ خود استفاده می کنید در یک سطل جدا دور نگه دارید. به خاطر داشته باشید که هرگز از اسفنج یا حوله ای که روی چرخ های خود استفاده کرده اید را روی بدنه خودرو استفاده نکنید.

3.اجتناب از تمیز کردن لاستیک به همراه رینگ

از آنجایی که قصد دارید از اسپری برای چرخ ها و لاستیک ها استفاده کنید، با پوشاندن قسمت های نامرتبط با پلاستیک یا کاغذ، از تمیز کردن لاستیک روی چرخ ها یا رنگ استفاده نکنید. پاک کننده لاستیک به گونه ای طراحی شده است که از طریق لکه های گیر کرده خورده شود و مواد شیمیایی حتی می توانند به اندازه کافی خشن باشند که به چرخ های رنگ شده یا پودری آسیب برساند. پاک کننده لاستیک را با دقت بمالید و فوراً هرگونه اسپری بیش از حد را پاک کنید و این یکی از نکات تعمیر و نگهداری خودرو شما است.

یک نکته دیگر این است که بسیاری از انواع اسپری ها نیاز به خشک شدن لاستیک ها قبل از استفاده دارند. به طوری که حتی اگر لاستیک را هنگام شستن ماشین تمیز کنید، ممکن است لاستیک ها را تمیز کنید و بگذارید خشک شود و پاک کننده را بمالید. پاک کننده های لاستیک به گونه ای طراحی شده اند که از نظر زیست محیطی ایمن باشند، بنابراین خوب است که اجازه دهید پاک کننده لاستیک و آب به داخل حیاط شما تخلیه یا جاری شود.

خلاصه

شخصی گفت می توانید از کوکاکولا برای تمیز کردن لاستیک های کثیف استفاده کنید اما ما آن را توصیه نمی کنیم زیرا هیچ مدرک علمی وجود ندارد که به لاستیک های شما آسیب نرساند.

این 2 روش بالا پاسخی برای این سوال است که چگونه لاستیک های ماشین را تمیز کنیم زیرا مردم در خانه از آنها بیشترین استفاده را می کنند. آنچه شما نیاز دارید خرید اسپری برای لاستیک، تهیه اسفنج، برس، حوله است … سپس همه چیز به زودی انجام می شود. از آنجایی که ممکن است خودروی شما در طول عمر خود با مشکلاتی روبرو شود، وبلاگ ما را دنبال کنید تا در مورد نکات نگهداری خودرو اطلاعات بیشتری کسب کنید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دلایل نشت جعبه فرمان و پینیون: علائم هشدار دهنده

🔸 جعبه فرمان و پینیون نوعی محرک خطی است. و نشت جعبه و پینیون به معنای از بین رفتن مایع […]

مکانیسم کمک ترمز در خودروها

📝 سیستم کمکی ترمز یک ویژگی ایمنی عالی در خودروهای مدرن است. این به راننده کمک می کند تا در […]

تفاوت بین ترمز کفشکی و لنت ترمز دیسکی

✔ همه خودروها دارای سیستم ترمز هستند که شامل کفشک یا لنت ترمز می شود. بسته به نوع وسیله نقلیه، […]

شایع ترین علائم شل بودن تسمه دینام

◀ دینام یک مینی ژنراتور الکتریکی است که توسط تسمه دینام یا تسمه سرپانتین هدایت می شود. وظیفه آن تولید […]

آیا می توانم فقط یک لاستیک را در یک زمان تعویض کنم؟

◀ لاستیک منفجر شده مطمئناً مشکلاتی ایجاد می کند، این یک کار سریع یا در یک فروشگاه خدمات یا در […]

علائم خرابی دیفرانسیل جلو و عقب

📝 دیفرانسیل در حفظ سرعت چرخش صحیح هر چرخ بسیار مهم است. برای ایجاد پیچ‌های نرم در اطراف پیچ‌ها، چرخ‌های […]

چه زمانی باید تسمه تایم را تعویض کنیم

⦿ تسمه تایم یکی از مهم ترین بخش های مونتاژ موتور شما است. از این رو، این تسمه باید مراقبت […]

جزئیات عملکرد و تعویض پایه موتور

❖ پایه موتور بخشی از خودرو است که به موتور کمک می کند تا به طور پیوسته روی شیار تعیین […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه