چگونه می توان مطمئن شد که انژکتور سوخت ولتاژ صحیحی را دریافت می کند
- 27 مرداد 1402
- 0 نظر
- admin
انژکتور وظیفه عبور مقدار مناسب سوخت به داخل سیلندرها را بر عهده دارد. از آنجایی که این انژکتورهای سوخت میلیون ها بار کار می کنند، ممکن است فرسوده شوند. انژکتور خراب سوخت، قوام سوخت را به میزان مناسب حفظ نمی کند و این بر مصرف سوخت کلی و عملکرد موتور تأثیر می گذارد.
بنابراین همیشه باید بررسی کنید که آیا انژکتورهای سوخت ولتاژ صحیح را دریافت می کنند یا خیر.
تست انژکتور سوخت برای ولتاژ صحیح
ابتدا با تست مقاومت انژکتور شروع می کنیم و سپس آنها را از نظر سیم کشی بررسی می کنیم.
قسمت اول
در این قسمت شما به یک ولت-اهم متر دیجیتال (DVOM) یا مولتی متر با تنظیم اهم نیاز دارید.
مطمئن شوید موتور خاموش است زیرا برای این بررسی نیازی به برق ندارید. می توانید به انژکتورهای موتور دسترسی داشته باشید یا از دفترچه راهنما استفاده کنید. ممکن است یک محافظ پلاستیکی وجود داشته باشد که برای دسترسی به انژکتورها باید آن را بردارید.
دسته سیم انژکتور را بردارید. اگر قفل کشویی وجود دارد، ابتدا باید آن را بردارید تا به دسته سیم دسترسی داشته باشید.
اکنون برای اندازه گیری اهم به مجموعه DVOM نیاز دارید. تمام انژکتورها را یکی یکی از نظر مقاومت بررسی کنید. اگر اهم سنج به طور خودکار محدوده را ندارد، آن را روی کمترین محدوده تنظیم کنید.
اگر انژکتورهای امپدانس بالا دارید که این روزها در خودروها رایج است، محدوده آن بین 12 تا 17 اهم خواهد بود.
انژکتورهای امپدانس پایین محدوده ای از 2 تا 5 اهم را به شما نشان می دهند. شما باید این عمل را با همه انژکتورها تکرار کنید و هر یک از آنها باید مقاومت تقریباً مشابهی نسبت به یکدیگر داشته باشند.
اگر متوجه شدید که انژکتوری دارای تفاوت عمده در مقاومت است، به این معنی است که انژکتور باید بررسی شود. اگر می خواهید مقاومت دقیق انژکتورها را پیدا کنید، می توانید راهنمای تعمیر خودرو خود را جستجو کنید.
قسمت دوم
در بخش دوم، سیمکشی انژکتور را آزمایش میکنیم تا مطمئن شویم همه چیز به درستی وصل شده است.
در این تست، باید کلید را در موقعیت دوم که ON است نگه دارید. به این ترتیب بدون روشن کردن موتور، انرژی باتری را دریافت خواهید کرد.
اکنون برای اندازهگیری ولتاژ DC به ولت متر نیاز دارید و مانند قبل، اگر ولت متر در محدوده خودکار قرار نمیگیرد، آن را روی کمترین مقدار تنظیم کنید.
پروب منفی ولت متر را بگیرید و آن را به بدنه متصل کنید. می توانید به دنبال یک قطعه رنگ نشده از قاب بگردید که می توانید زیر کاپوت آن پیدا کنید. با داشتن این نکات نگهداری در کنار خود از خودروی خود در برابر هر اتفاقی محافظت کنید.
پروب مثبت ولت متر را بگیرید و آن را به ترمینال دسته سیم وصل کنید.
پس از انجام این کار، یک ترمینال باید 0 ولت و دیگری 12 ولت یا حدود 12 را نشان دهد.
در حالی که پروب زمین را در موقعیت خود قرار می دهید، باید دسته سیم همه انژکتورها را آزمایش کنید. اگر قرائت برای هر انژکتور حدود 12 ولت باشد، پس همه چیز خوب است. اما اگر خوانش خیلی کم باشد، به این معنی است که در سیم کشی مشکل وجود دارد.
نتیجه
اگر در قسمت اول یا دوم مشکلی پیدا کردید، باید ماشین خود را نزد یک تعمیرکار حرفه ای ببرید. با درست کردن انژکتور سوخت، صرفه جویی خواهید کرد که در غیر این صورت مصرف سوخت افزایش می یابد.