نحوه بازیافت باتری خودرو: کارآمدترین راه ها برای از بین بردن باطری

نحوه دور انداختن باتری خودرو: کارآمدترین راه ها

  • 1 شهریور 1402
  • 0 نظر
  • admin

باتری خودرو نوعی باتری سرب اسیدی است. واضح است که “سرب” و “اسید” در آنها وجود دارد که در صورت سوء استفاده می تواند خطرناک باشد. بنابراین، شما نمی توانید آنها را فقط در کیسه زباله بیندازید یا در سطل زباله بازیافتی بیندازید. چگونه باتری ماشین را دور بریزید، باید فکر کنید. خوب، راه های خاصی برای انجام ایمن وجود دارد. در غیر این صورت یک باتری در محیط می ماند و خاک و آب را برای سالیان متمادی آلوده می کند.

خطر بازیافت نکردن باتری ماشین

بسیاری از ما نمی‌دانیم با باتری‌های قدیمی ماشین‌ها را چه کنیم، بنابراین آنها را بیرون می‌اندازیم و به آلودگی محیط زیست کمک می‌کنیم.

حتما می دانید که سرب در این باتری ها بسیار سمی و برای عناصر محیطی مضر است. اگر به نحوی با منابع آب مخلوط شود، تا سال های آینده آنها را آلوده می کند.

پیشنهاد:
3 نکته ضروری که باید در مورد باک بنزین خودروی خود بدانید

نوشیدن آبی که دارای ذرات سرب است صدمات جبران ناپذیری به بدن انسان وارد می کند. این ماده به سیستم عصبی و مغز در حال رشد کودکان خردسال، به ویژه آنهایی که کمتر از 10 سال سن دارند،بسیار مضر است.

هر باتری خودرو حاوی حداقل 20 پوند سرب است که یک عنصر شیمیایی ارزشمند است. بسیاری از صنایع به سرب برای انرژی خورشیدی و فناوری مادون قرمز، توربین ها، سپرهای اشعه ایکس، باتری خودرو و غیره نیاز دارند. با دور انداختن باتری، مقدار زیادی از سرب هدر می‌رود.

برخی خودروها از باتری نیکل کادمیومی استفاده می کنند که هم برای محیط زیست و هم برای سلامت انسان مضر است. کادمیوم تقریباً بر تمام سیستم های بدن تأثیر می گذارد و به ویژه برای مغز، چشم ها و کلیه ها مضر است. بنابراین، واضح است که هیچ باتری قابل شارژی نباید در آب، خاک یا محل دفن زباله قرار گیرد.

خبر خوب این است که مردم از دفع ایمن باتری خودرو آگاه شده اند. طبق گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA)، تقریباً 98 درصد باتری های سرب اسیدی در معرض بازیافت قرار می گیرند.

نحوه دور انداختن باتری خودرو: موثرترین راه ها

برای دفع باتری باید مسئولانه عمل کنیم. اما باتری ماشین را کجا باید دور ریخت؟ در واقع، مکان های متعددی وجود دارد و برخی مکان ها نیز برای باتری قدیمی شما پول ارائه می دهند.

ایستگاه های بازیافت تعیین شده

اینترنت می‌تواند اولین جایی باشد که می‌توانید به دنبال ایستگاه بازیافت باتری در نزدیکی محل زندگی خود بگردید. با جستجو برای بخش محلی سرویس بهداشتی شروع کنید. آنها ممکن است برنامه هایی برای بازیافت مواد خطرناک داشته باشند.

اگر کسی را یافتید که چنین برنامه ای را اجرا می کند، با او تماس بگیرید تا مطمئن شوید که باتری ماشین را می پذیرد. برخی از برنامه ها ممکن است یک سرویس دریافت نیز داشته باشند، بنابراین در مورد آن از آنها بپرسید.

چگونه باتری خودرویی را که یک واحد نیکل-فلز هیدرید (NiMH) است دور بریزیم؟ در این صورت، برچسب روی بدنه آن را بررسی کنید تا دستورالعمل بازیافت را بیابید. همچنین می توانید با فروشنده ای که خودرو را از او خریده اید یا سازنده تماس بگیرید. آنها می توانند اطلاعات مناسبی در مورد بازیافت ایمن به شما بدهند.

مغازه های محلی تجهیزات خودرو

مغازه هایی که باتری ماشین می فروشند بهترین مکان برای بردن باتری کهنه یا از کار افتاده شما هستند. بسیاری از فروشگاه های قطعات خودرو، چنین باتری هایی را به صورت نقدی خریداری می کنند. اکثر آنها یک نرخ ثابت ارائه می دهند، اما مذاکره ممکن است مقداری قیمت را افزایش بدهد.

برخی از فروشگاه‌های خودرو پول نقد ارائه نمی‌دهند، اما برای قطعات خودرویی که از آن‌ها خریداری می‌شوند، تخفیف می‌دهند. اگر نیاز به خرید باتری جدید یا تعویض قطعه خودرو دارید، این می تواند معامله خوبی نیز باشد.

هنگام بردن باتری قدیمی به مغازه باید بسیار مراقب باشید. از یک کیسه پلاستیکی ضخیم برای ایجاد مهر و موم ضد نشتی استفاده کنید. عناصر شیمیایی نشت‌شده می‌توانند پوست برهنه شما را لمس کنند که می‌تواند خطرناک باشد و فضای داخلی خودرو را خراب کند.

بهترین مکان برای نگهداری آن صندوق عقب خودرو است. هنگام رانندگی مطمئن شوید که ثابت باشند. نگهداری آن در یک قوطی پلاستیکی درب دار و اتصال قوطی به یک ساختار ثابت، ایمن ترین عمل خواهد بود. از نشت اسید یا سایر عناصر شیمیایی جلوگیری می کند.

این مرحله برای بسیاری از دستگاه ها و قطعات الکترونیکی از جمله باتری خودرو اعمال می شود. یعنی اگر آن دستگاه را به خرده فروش برگردانید، آن پول را به شما پس خواهند داد. بنابراین، اگر این پول را برای باتری ماشین قدیمی خود پرداخت کرده اید، آن را به خرده فروشی از جایی که آن را خریداری کرده اید ببرید.

به یک تعمیرگاه خودرو بروید

برخی از مکانیکی های خودرو باتری های قدیمی خودرو را برای بازسازی یا بازیافت می پذیرند. به هر حال برای از بین بردن باتری مرده و نصب یک واحد جدید، احتمالاً باید به چنین جایی بروید. از آنها بپرسید که آیا علاقه مند به خرید باتری قدیمی هستند یا خیر. اگر به پول نیاز ندارید، پس از اطمینان از بازیافت آن، باتری را به آنها بدهید. با این حال، برخی از مغازه ها ممکن است واحد قدیمی را نپذیرند و گزینه های ذکر شده در بالا را برای شما باقی بگذارند.

هشدارهای مربوط به کار با باتری

بنابراین، اکنون می دانید که چگونه باتری خودرو را به طور ایمن از بین ببرید. اما در هنگام حمل و نقل یا خارج کردن آن از ماشین نباید اقدامات ایمنی را فراموش کنید.

باتری دارای اسید سولفوریک خورنده است. می تواند پوست برهنه شما را بسوزاند. بنابراین، هرگز سعی نکنید باتری را باز کنید یا هنگام بیرون آوردن آن از زیر کاپوت، از زور استفاده کنید.

استفاده از دستکش های محافظ را فراموش نکنید. اگر اسید یا سایر عناصر شیمیایی روی پوست شما ریخته شد، فوراً با آب بشویید و به پزشک مراجعه کنید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دلایل نشت جعبه فرمان و پینیون: علائم هشدار دهنده

🔸 جعبه فرمان و پینیون نوعی محرک خطی است. و نشت جعبه و پینیون به معنای از بین رفتن مایع […]

مکانیسم کمک ترمز در خودروها

📝 سیستم کمکی ترمز یک ویژگی ایمنی عالی در خودروهای مدرن است. این به راننده کمک می کند تا در […]

تفاوت بین ترمز کفشکی و لنت ترمز دیسکی

✔ همه خودروها دارای سیستم ترمز هستند که شامل کفشک یا لنت ترمز می شود. بسته به نوع وسیله نقلیه، […]

شایع ترین علائم شل بودن تسمه دینام

◀ دینام یک مینی ژنراتور الکتریکی است که توسط تسمه دینام یا تسمه سرپانتین هدایت می شود. وظیفه آن تولید […]

آیا می توانم فقط یک لاستیک را در یک زمان تعویض کنم؟

◀ لاستیک منفجر شده مطمئناً مشکلاتی ایجاد می کند، این یک کار سریع یا در یک فروشگاه خدمات یا در […]

علائم خرابی دیفرانسیل جلو و عقب

📝 دیفرانسیل در حفظ سرعت چرخش صحیح هر چرخ بسیار مهم است. برای ایجاد پیچ‌های نرم در اطراف پیچ‌ها، چرخ‌های […]

چه زمانی باید تسمه تایم را تعویض کنیم

⦿ تسمه تایم یکی از مهم ترین بخش های مونتاژ موتور شما است. از این رو، این تسمه باید مراقبت […]

جزئیات عملکرد و تعویض پایه موتور

❖ پایه موتور بخشی از خودرو است که به موتور کمک می کند تا به طور پیوسته روی شیار تعیین […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه