✔ چگونه خودرو خود را برای گرمای تابستان وهمچنین سفرهای تابستانی آماده کنیم ✔

چگونه ماشین خود را برای تابستان آماده کنیم

  • 4 شهریور 1402
  • 0 نظر
  • admin

📃 10 نکته برای آماده کردن ماشین خود برای تابستان و سفرهای تابستانی

1.تعویض لاستیک های زمستانی با لاستیک های تابستانی

لاستیک های زمستانی برای جاده های خیس و برفی و یا برای جاده های پوشیده از نمک استفاده می شود. در تابستان، برای شما مهم است که لاستیک های زمستانی را به تایرهای تابستانی تبدیل کنید. یا اگر از زمستان تا تابستان از لاستیک‌های مشابه استفاده می‌کنید، وقت آن است که به لاستیک‌ها نیز نگاه کنید. لاستیک های خود را از نظر ساییدگی و پارگی بررسی کنید – به دنبال حباب های دیواره کناری، مسیر های سایش قابل مشاهده و سایش ناهموار باشید. اطمینان حاصل کنید که لاستیک زاپاس شما کاملا باد شده و در شرایط خوبی است. در صورت مشاهده هر یک از موارد بالا، لاستیک را تعویض کنید. حتماً مراقب وزنه‌های تعادلی از دست رفته باشید – وزنه‌های سربی/فولادی گیره‌ای یا چسبنده که روی لبه یا داخل چرخ‌های شما نصب می‌شوند.

2.بررسی سیستم تهویه

نکته دیگر از 10 نکته برتر برای آماده کردن ماشین خود برای تابستان، بررسی سیستم تهویه مطبوع است. مطمئنا تمام تابستان از کولر ماشین استفاده خواهید کرد. بنابراین بررسی کولر گازی در اولویت است. توصیه می شود هر 24 ماه یکبار آن را شستشو دهید. تا زمانی که موتور کاملاً خنک نشده است هرگز نباید درپوش رادیاتور را بردارید! سفتی و وضعیت تسمه های محرک، گیره ها و شیلنگ ها باید توسط یک متخصص بررسی شود.

پیشنهاد:
تفاوت بین ترمز کفشکی و لنت ترمز دیسکی

3.ترمز را چک کنید

لنت‌های ترمز اغلب در چرخه حرارتی شدید خراب می شوند. ترمزها باید همانطور که در کتابچه راهنما توصیه شده بازرسی شوند، یا اگر متوجه ضربان، چنگ زدن، صدا یا فاصله توقف طولانی‌تر شدید، زودتر بازرسی شوند. شما باید لبه های لنت ترمز خود را برای نشانه های فرو ریختن یا تغییر رنگ بررسی کنید، همچنین دیسک ها و کاسه ها را از نظر ترک خوردگی بررسی کنید. اگر خودتان نمی توانید مشکلی را برطرف کنید، ماشین خود را به مکانیکی محلی ببرید.

4.چراغ ها را تست کنید

از آنجایی که ممکن است در طول زمستان به طور مکرر از ماشین استفاده نکنید، اگر هر چراغ به خوبی کار می کند، چراغ ها را بررسی کنید. در غیر این صورت، چراغها ها و لامپ های سوخته را تعویض کنید، به طور دوره ای کثیفی و حشرات را از همه لنزها پاک کنید. برای جلوگیری از خط و خش از دستمال خشک استفاده نکنید.

5.از عملکرد موتور مطمئن شوید

اطمینان حاصل کنید که موتور شما به خوبی کار می کند و هیچ مشکلی در موتور وجود ندارد. فیلترها (هوا، سوخت، PCV و غیره) را همانطور که بیشتر در شرایط گرد و غبار توصیه می شود، تعویض کنید. مشکلات توانایی درایو موتور (استارت های سخت، دور آرام، توقف، کاهش قدرت، و غیره) را در یک مکانیکی خوب برطرف کنید.

6.شارژ روغن

نکته ای که برای آماده کردن خودروی شما برای تابستان بسیار مفید است. روغن باید هر 4000 مایل عوض شود. دیپ میله ماشین خود را بیرون بکشید و سطح و رنگ روغن را بررسی کنید. اگر هنوز هم رنگش کهربایی است و با علامت پر شدن مطابقت دارد، مشکلی ندارد. اگر کهربایی است اما کم است، آن را پر کنید یا سیاه و بد است، آن را در اسرع وقت عوض کنید. شما می توانید ماشین خود را به مکانیک ببرید، آنها این کار را برای شما انجام می دهند.

7.بررسی دوبار روغن ترمز

اگر ماشین شما گیربکس اتوماتیک داشته باشد، می توانید روعن داخل آن را بررسی کنید. در مورد چگونگی  بررسی سطح مایع از کتابچه راهنمای خودرو استفاده کنید. مایع باید در سطح توصیه شده توسط سازنده با سایه روشن قرمز باشد. اگر سطح سیال بیش از حد باشد، می‌تواند باعث مشکلات فشار بیش از حد شود – تعویض دنده، لغزش و موارد مشابه – و مقدار بسیار کم می‌تواند مبدل گشتاور شما را بسوزاند. هنگام بررسی مایعات مراقب باشید، زیرا روغن ترمز بسیار سمی است.

8.ماشین خود را کمی بشویید

شستن ماشین یک نکته واقعا مفید برای آماده کردن ماشین شما برای تابستان است. داشتن یک ماشین تمیز و براق برای کل تابستان واقعا جالب به نظر می رسد. دمای بیرون در حال حاضر گرم است، یک ماشین تمیز باعث می شود از همان نگاه اول هنگام خروج از خانه احساس راحتی بیشتری داشته باشید. از آنجایی که شستن ماشین کار سختی نیست، می توانید خودتان در خانه بشویید یا آن را به یک کارواش مطمئن ببرید. به یاد داشته باشید که لاستیک ها را تمیز کنید.

9.تشک های زمستانی را به تشک های تابستانی تبدیل کنید

البته شما نمی خواهید در یک ماشین با تمام تشک ها برای زمستان بنشینید. در تابستان بیرون واقعاً گرم است، تشک ها را بلافاصله بعد از شستن ماشین خود عوض کنید. مطمئن شوید که فقط از تشک هایی استفاده می کنید که مخصوص وسیله نقلیه شما ساخته شده اند. همچنین، مطمئن شوید که آنها به درستی ایمن شده اند تا از حوادث ناگوار رانندگی جلوگیری کنید.

10.کیت ابزار اضطراری را آماده کنید

تابستان همچنین به معنای سفرهای جاده ای است. و همچنین به این معنی است که ممکن است در طول سفر جاده ای دچار مشکل شوید. هیچ کس نمی تواند بگوید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، بنابراین آماده سازی جعبه ابزار هرگز اضافی نیست. جعبه ابزار را بررسی کنید، اگر برخی از ابزارها را گم کردید، آنها را تعویض کنید. برخی از ابزارهای اساسی را به همراه داشته باشید. جعبه کمک‌های اولیه، فلر و چراغ قوه را نیز همراه داشته باشید.

سخن پایانی

برای اینکه ماشین خود را برای تابستان آماده کنید، ابتدا این 10 نکته را بخوانید تا ماشین خود را برای تابستان آماده کنید. سپس به ماشین خود نگاه کنید و کارهایی را که باید انجام دهید را بنویسید، یک چک لیست تهیه کنید و دست به کار شوید. فراموش نکنید که ما را دنبال کنید تا در مورد نکات نگهداری خودرو  بیشتر بدانید

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دلایل نشت جعبه فرمان و پینیون: علائم هشدار دهنده

🔸 جعبه فرمان و پینیون نوعی محرک خطی است. و نشت جعبه و پینیون به معنای از بین رفتن مایع […]

مکانیسم کمک ترمز در خودروها

📝 سیستم کمکی ترمز یک ویژگی ایمنی عالی در خودروهای مدرن است. این به راننده کمک می کند تا در […]

تفاوت بین ترمز کفشکی و لنت ترمز دیسکی

✔ همه خودروها دارای سیستم ترمز هستند که شامل کفشک یا لنت ترمز می شود. بسته به نوع وسیله نقلیه، […]

شایع ترین علائم شل بودن تسمه دینام

◀ دینام یک مینی ژنراتور الکتریکی است که توسط تسمه دینام یا تسمه سرپانتین هدایت می شود. وظیفه آن تولید […]

آیا می توانم فقط یک لاستیک را در یک زمان تعویض کنم؟

◀ لاستیک منفجر شده مطمئناً مشکلاتی ایجاد می کند، این یک کار سریع یا در یک فروشگاه خدمات یا در […]

علائم خرابی دیفرانسیل جلو و عقب

📝 دیفرانسیل در حفظ سرعت چرخش صحیح هر چرخ بسیار مهم است. برای ایجاد پیچ‌های نرم در اطراف پیچ‌ها، چرخ‌های […]

چه زمانی باید تسمه تایم را تعویض کنیم

⦿ تسمه تایم یکی از مهم ترین بخش های مونتاژ موتور شما است. از این رو، این تسمه باید مراقبت […]

جزئیات عملکرد و تعویض پایه موتور

❖ پایه موتور بخشی از خودرو است که به موتور کمک می کند تا به طور پیوسته روی شیار تعیین […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه