✎ چگونه بو و لکه گازوئیل را به وسیله مواد خانگی از لباس پاک کنیم

چگونه بوی گازوئیل را از لباس پاک کنیم؟

  • 11 مرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

هرکسی که از خودروهای موتور دیزلی استفاده می‌کند، برای از بین بردن بوی سوخت از لباس‌های خود به سختی مواجه می شود. وقتی بو همه چیز را فرا می گیرد بد می شود. به نظر می رسد که هر چقدر هم که آن را بشویید پاک نمی شود. اگر در تلاش هستید که چگونه سوخت گازوئیل را از لباس‌ها خارج کنید، این ترفندهای زیر مطمئناً به شما کمک می‌کنند!

چرا گازوئیل بو می دهد؟

دیزل یک کوکتل شیمیایی است که شامل بسیاری از مواد تشکیل دهنده است: 75٪ هیدروکربن های اشباع (عمدتاً پارافین ها شامل n، iso، و سیکلوپارافین ها) و 25٪ هیدروکربن های معطر (از جمله نفتالین ها و آلکیل بنزن ها). فرمول شیمیایی متوسط برای سوخت دیزل معمولی C12H24 است که تقریباً از C10H20 تا C15H28 متغیر است. از آنجایی که بنزن حاوی هیدروکربن‌های خودکار است که شامل بنزن نیز می‌شود، بنزن بوی شیرینی دارد که بیشتر بینی‌ها به آن حساس هستند. آنقدر تند است که بینی انسان می تواند آن را تشخیص دهد حتی اگر فقط 1 قسمت در میلیون در هوایی که تنفس می کنیم وجود داشته باشد.

برخی از مردم واقعاً از بوی گازوئیل لذت می برند و آن را به بوی تند بنزین ترجیح می دهند. بنزین سریعتر از گازوئیل تبخیر می شود، که از بین بردن بو یا لکه باقیمانده آن بسیار دشوارتر می شود.

چرا باید بوی گازوئیل را از بین ببرید؟

بنابراین قبل از اینکه بدانید چگونه بوی گازوئیل را از لباس ها پاک کنید، باید دلیل اینکه چرا باید بوی گازوئیل را از بین ببرید، بدانید.

گازوئیل نه تنها بو را روی لباس شما باقی می گذارد، که واقعاً برای افرادی که به ترکیب شیمیایی گازوئیل حساسیت دارند، واقعا ناراحت کننده است. به گفته دانشمندان، اگر بوی سوخت مبتنی بر دیزل را استشمام کنید، در واقع بخار آنها را استنشاق می کنید. این بخارات وارد بدن می شود، در جریان خون جذب می شود و به اندام های حیاتی شما از جمله قلب و مغز می رسد. خون شما در نهایت حاوی ردپایی از سوخت است، محتوای اکسیژن کاهش می یابد و بنابراین اندام های شما اکسیژن کافی دریافت نمی کنند، بنابراین برای سلامتی شما بسیار مضر است. همچنین وجود آثار سوخت در خون اثرات مضری در بدن خواهد داشت. اگر در هنگام پر کردن سوخت، دو یا سه بار در ماه بوی گازوییل را حس کردید، ممکن است مشکلی نداشته باشد. اما اگر به طور منظم بخار را استشمام کنید، مضر است.

پیشنهاد:
چه زمانی باید تسمه تایم را تعویض کنیم

با این حال، گازوئیل نه تنها لباس های شما را بد بو می کند، بلکه ماشین لباسشویی شما را  بو دار می کند و لباس های شما را لکه دار می کند. راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از کثیفی های زیادی که گازوئیل بر جای می‌گذارد جلو گیری کنید. بنابراین اکنون متوجه شدید که چرا باید بوی لباس را از بین ببرید. ما اکنون به شما معرفی می کنیم که چگونه گازوئیل را از لباس پاک کنید.

چگونه بوی گازوئیل را از لباس خارج کنیم

برخی از شوینده‌های محبوب وجود دارند که هر روز می‌بینید می‌توانند به سؤال شما در مورد چگونگی حذف بوی گازوئیل از لباس‌ها پاسخ دهند. آنها جوش شیرین و سرکه، کوکاکولا و جوش شیرین، لیسترین و پرتقال هستند. همه محصولاتی هستند که بو را نسبتاً خوب از بین می برند، به خصوص که ممکن است استفاده مؤثر از جوش شیرین را زیاد بشنوید. پیروی از روش های زیر بسیار آسان است و زمان و هزینه زیادی را نمی گیرد.

جوش شیرین و سرکه

ترکیبی از جوش شیرین و سرکه که بوی‌دهنده‌های طبیعی هستند، می‌تواند به عنوان یک از بین‌برنده‌ی بوی بد گازوئیل موثر باشد. شما می توانید جوش شیرین و سرکه را در آشپزخانه خود پیدا کنید و می توانید برای خلاص شدن از بوی گازوئیل آماده شوید.

کاری که باید انجام دهید این است که جوش شیرین را روی لباس بپاشید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس، محل را با سرکه از یک بطری اسپری پاشیده و آن را به الیاف بمالید. سرکه به سرعت تبخیر شده و بو را در این فرآیند خنثی می کند. پیشنهاد می شود لباس را به مدت 20 دقیقه در سرکه نگه دارید. سپس می توانید پودر یا باقیمانده آن را با جاروبرقی تمیز کنید.

نکته مهم: اگر بوی گازوئیل قوی نباشد، جوش شیرین و سرکه خوب عمل می کنند. اگر بوی گازوئیل خیلی شدید است، باید این کار را چندین بار تکرار کنید تا بو از بین برود.

دهان شویه

یکی از نکاتی که چگونه می توان سوخت دیزل را از لباس خارج کرد، استفاده از دهانشویه به عنوان لیسترین است. دهانشویه دارویی ارزان قیمتی که در داروخانه یافت می شود مدتهاست که بوی دود و دوده را از لباس آتش نشانان حرفه ای پاک می کند. همچنین در از بین بردن بوهای گازوئیل و لکه های گازوئیل روی لباس یا بوهای ماندگاری که ممکن است به ماشین لباسشویی و خشک کن شما چسبیده باشد، به خوبی عمل می کند.

دهان شستشو را به صورت لیسترین روی لباس بریزید. اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه در آنجا بماند سپس آن را زیر آب بشویید. این نه تنها بوی گازوئیل را از بین می برد، بلکه ماشین لباسشویی شما را نیز تمیز می کند.

نوشابه کوکا و جوش شیرین

ترکیب دیگری که نکته بسیار مفیدی در مورد نحوه حذف سوخت گازوئیل از لباس است. کوکا یک چربی زدا و جوش شیرین یک ماده شوینده است، وقتی با هم ترکیب شوند، بوی و لکه های گازوئیل را از بین می برد.

شما باید یک وان آب گرم، 1 فنجان چربی زدا، 2 بطری کوچک کوکا و 1 جعبه جوش شیرین آماده کنید. ابتدا باید اجازه دهید لباس ها به مدت 2 ساعت در وان آب گرم و چربی زدا خیس بخورند. سپس آب را خالی کرده، بشویید و سپس به آب تمیز، 2 بطری کوچک کوکا و یک جعبه جوش شیرین اضافه کنید. واقعا خوب مخلوطش کنید اجازه دهید حدود 12-24 ساعت خیس بخورد و سپس آبکشی کنید.

چگونه لکه های گازوئیل را پاک کنیم

ممکن است لکه های گازوئیل روی لباس هایتان ایجاد شود که به راحتی با آب و صابون معمولی پاک نمی شوند. شما به یک محصول لکه‌گیر بر پایه حلال یا چربی‌زدای سنگین نیاز دارید، زیرا لکه‌های دیزلی می‌توانند به سرعت جابجا شوند و پاک کردن کامل آنها واقعاً دشوار است. این فرآیند بسیار طولانی تر از از بین بردن لکه دیزل است.

قبل از شروع: اگر برچسب “فقط خشکشویی” روی لباس شما نوشته شده است، در اسرع وقت آن را به لباسشویی خشک ببرید. شستن آن با آب منجر به پخش شدن لکه می شود و آسیب زیادی به لباس های خود وارد می کنید. ممکن است مجبور شوید یک پیراهن جدید بخرید.

ابتدا لکه را با یک لکه بر پایه حلال یا یک شوینده مایع سنگین مبتنی بر آنزیم از قبل تمیز کنید. سپس، لکه را با یک برس نرم مالش دهید، اجازه دهید حداقل 15 دقیقه بماند.

گام بعدی این است که برچسب را با دقت بخوانید و لباس را طبق معمول در داغ ترین آب مناسب پارچه بشویید.

حالا باید آن را یک شب در آب آنقدر خیس کنید یا پارچه را به همراه یک فنجان جوش شیرین کاملاً غوطه ور کنید. سپس، لباس را طبق معمول بشویید.

در آخر، در صورت عدم وجود بوی طولانی یا روی بند رخت، یا در خشک کن خشک کنید. خشک کردن لباس ها در هوای بیرون به از بین بردن بو نیز کمک می کند.

خلاصه

بنابراین اکنون می دانید که چگونه سوخت دیزل را از لباس ها خارج کنید و چگونه بوی دیزل را از بین ببرید. شما می توانید یکی از این روش ها را انتخاب کنید که فکر می کنید برای شما مناسب است. گاهی اوقات، برای بهترین نتیجه، چندین بار تکرار نیاز دارد. پس تسلیم نشوید، آرامش خود را حفظ کنید و آن را از لباس خود در خواهید آورد.

برای درک بهتر مشکل خودروی خود و رفع آن در اسرع وقت، نکات تعمیر و نگهداری ما را بررسی کنید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دلایل نشت جعبه فرمان و پینیون: علائم هشدار دهنده

🔸 جعبه فرمان و پینیون نوعی محرک خطی است. و نشت جعبه و پینیون به معنای از بین رفتن مایع […]

مکانیسم کمک ترمز در خودروها

📝 سیستم کمکی ترمز یک ویژگی ایمنی عالی در خودروهای مدرن است. این به راننده کمک می کند تا در […]

تفاوت بین ترمز کفشکی و لنت ترمز دیسکی

✔ همه خودروها دارای سیستم ترمز هستند که شامل کفشک یا لنت ترمز می شود. بسته به نوع وسیله نقلیه، […]

شایع ترین علائم شل بودن تسمه دینام

◀ دینام یک مینی ژنراتور الکتریکی است که توسط تسمه دینام یا تسمه سرپانتین هدایت می شود. وظیفه آن تولید […]

آیا می توانم فقط یک لاستیک را در یک زمان تعویض کنم؟

◀ لاستیک منفجر شده مطمئناً مشکلاتی ایجاد می کند، این یک کار سریع یا در یک فروشگاه خدمات یا در […]

علائم خرابی دیفرانسیل جلو و عقب

📝 دیفرانسیل در حفظ سرعت چرخش صحیح هر چرخ بسیار مهم است. برای ایجاد پیچ‌های نرم در اطراف پیچ‌ها، چرخ‌های […]

چه زمانی باید تسمه تایم را تعویض کنیم

⦿ تسمه تایم یکی از مهم ترین بخش های مونتاژ موتور شما است. از این رو، این تسمه باید مراقبت […]

جزئیات عملکرد و تعویض پایه موتور

❖ پایه موتور بخشی از خودرو است که به موتور کمک می کند تا به طور پیوسته روی شیار تعیین […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه