❖ چگونه می توان مطمئن شد که انژکتور سوخت درست کار می کند ❖

چگونه می توان مطمئن شد که انژکتور سوخت ولتاژ صحیحی را دریافت می کند

  • 27 مرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

انژکتور  وظیفه عبور مقدار مناسب سوخت به داخل سیلندرها را بر عهده دارد. از آنجایی که این انژکتورهای سوخت میلیون ها بار کار می کنند، ممکن است فرسوده شوند. انژکتور خراب سوخت، قوام سوخت را به میزان مناسب حفظ نمی کند و این بر مصرف سوخت کلی و عملکرد موتور تأثیر می گذارد.

بنابراین همیشه باید بررسی کنید که آیا انژکتورهای سوخت ولتاژ صحیح را دریافت می کنند یا خیر.

تست انژکتور سوخت برای ولتاژ صحیح

ابتدا با تست مقاومت انژکتور شروع می کنیم و سپس آنها را از نظر سیم کشی بررسی می کنیم.

پیشنهاد:
چگونه تشخیص دهیم که تقویت کننده ترمز یا سیلندر اصلی آن خراب است

قسمت اول

در این قسمت شما به یک ولت-اهم متر دیجیتال (DVOM) یا مولتی متر با تنظیم اهم نیاز دارید.

مطمئن شوید موتور خاموش است زیرا برای این بررسی نیازی به برق ندارید. می توانید به انژکتورهای موتور دسترسی داشته باشید یا از دفترچه راهنما استفاده کنید. ممکن است یک محافظ پلاستیکی وجود داشته باشد که برای دسترسی به انژکتورها باید آن را بردارید.

دسته سیم انژکتور را بردارید. اگر قفل کشویی وجود دارد، ابتدا باید آن را بردارید تا به دسته سیم دسترسی داشته باشید.

اکنون برای اندازه گیری اهم به مجموعه DVOM نیاز دارید. تمام انژکتورها را یکی یکی از نظر مقاومت بررسی کنید. اگر اهم سنج به طور خودکار محدوده را ندارد، آن را روی کمترین محدوده تنظیم کنید.

اگر انژکتورهای امپدانس بالا دارید که این روزها در خودروها رایج است، محدوده آن بین 12 تا 17 اهم خواهد بود.

انژکتورهای امپدانس پایین محدوده ای از 2 تا 5 اهم را به شما نشان می دهند. شما باید این عمل را با همه انژکتورها تکرار کنید و هر یک از آنها باید مقاومت تقریباً مشابهی نسبت به یکدیگر داشته باشند.

اگر متوجه شدید که انژکتوری دارای تفاوت عمده در مقاومت است، به این معنی است که انژکتور باید بررسی شود. اگر می خواهید مقاومت دقیق انژکتورها را پیدا کنید، می توانید راهنمای تعمیر خودرو خود را جستجو کنید.

قسمت دوم

در بخش دوم، سیم‌کشی انژکتور را آزمایش می‌کنیم تا مطمئن شویم همه چیز به درستی وصل شده است.

در این تست، باید کلید را در موقعیت دوم که ON است نگه دارید. به این ترتیب بدون روشن کردن موتور، انرژی باتری را دریافت خواهید کرد.

اکنون برای اندازه‌گیری ولتاژ DC به ولت متر نیاز دارید و مانند قبل، اگر ولت متر در محدوده خودکار قرار نمی‌گیرد، آن را روی کمترین مقدار تنظیم کنید.

پروب منفی ولت متر را بگیرید و آن را به بدنه متصل کنید. می توانید به دنبال یک قطعه رنگ نشده از قاب بگردید که می توانید زیر کاپوت آن پیدا کنید. با داشتن این نکات نگهداری در کنار خود از خودروی خود در برابر هر اتفاقی محافظت کنید.

پروب مثبت ولت متر را بگیرید و آن را به ترمینال دسته سیم وصل کنید.

پس از انجام این کار، یک ترمینال باید 0 ولت و دیگری 12 ولت یا حدود 12 را نشان دهد.

در حالی که پروب زمین را در موقعیت خود قرار می دهید، باید دسته سیم همه انژکتورها را آزمایش کنید. اگر قرائت برای هر انژکتور حدود 12 ولت باشد، پس همه چیز خوب است. اما اگر خوانش خیلی کم باشد، به این معنی است که در سیم کشی مشکل وجود دارد.

نتیجه

اگر در قسمت اول یا دوم مشکلی پیدا کردید، باید ماشین خود را نزد یک تعمیرکار حرفه ای ببرید. با درست کردن انژکتور سوخت، صرفه جویی خواهید کرد که در غیر این صورت مصرف سوخت افزایش می یابد.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دلایل نشت جعبه فرمان و پینیون: علائم هشدار دهنده

🔸 جعبه فرمان و پینیون نوعی محرک خطی است. و نشت جعبه و پینیون به معنای از بین رفتن مایع […]

مکانیسم کمک ترمز در خودروها

📝 سیستم کمکی ترمز یک ویژگی ایمنی عالی در خودروهای مدرن است. این به راننده کمک می کند تا در […]

تفاوت بین ترمز کفشکی و لنت ترمز دیسکی

✔ همه خودروها دارای سیستم ترمز هستند که شامل کفشک یا لنت ترمز می شود. بسته به نوع وسیله نقلیه، […]

شایع ترین علائم شل بودن تسمه دینام

◀ دینام یک مینی ژنراتور الکتریکی است که توسط تسمه دینام یا تسمه سرپانتین هدایت می شود. وظیفه آن تولید […]

آیا می توانم فقط یک لاستیک را در یک زمان تعویض کنم؟

◀ لاستیک منفجر شده مطمئناً مشکلاتی ایجاد می کند، این یک کار سریع یا در یک فروشگاه خدمات یا در […]

علائم خرابی دیفرانسیل جلو و عقب

📝 دیفرانسیل در حفظ سرعت چرخش صحیح هر چرخ بسیار مهم است. برای ایجاد پیچ‌های نرم در اطراف پیچ‌ها، چرخ‌های […]

چه زمانی باید تسمه تایم را تعویض کنیم

⦿ تسمه تایم یکی از مهم ترین بخش های مونتاژ موتور شما است. از این رو، این تسمه باید مراقبت […]

جزئیات عملکرد و تعویض پایه موتور

❖ پایه موتور بخشی از خودرو است که به موتور کمک می کند تا به طور پیوسته روی شیار تعیین […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه