راهنمای گام به گام نحوه نصب چراغ های مه شکن خودرو به روش ساده

نحوه نصب چراغ های مه شکن: راهنمای گام به گام

  • 11 مهر 1402
  • 0 نظر
  • admin

⦾ نصب یا تعویض چراغ های مه شکن در خودروهایی که از قبل مجهز به آنها هستند آسان است. با این حال، وسایل نقلیه ای که چراغ مه شکن ندارند نیز می توان برای آنها متصل کرد. در اینجا قصد داریم نحوه نصب چراغ های مه شکن را با استفاده از چراغ مه شکن کارخانه، قاب و کیت سیم کشی نشان دهیم.

نحوه نصب چراغ های مه شکن: راهنمای گام به گام

به باتری مراجعه و ترمینال منفی را جدا کنید.

در زیر فرمان، پنل های داخلی را خواهید دید. این قطعات را با احتیاط جابجا کنید و پانل دسترسی فیوز را با دست بردارید. پانل دیگری که زیر ستون فرمان است باید باز شود.

اکنون می توانید مکان سوئیچ را انتخاب کنید. باید مکانی باشد که به راحتی در دسترس باشد.

به زمین خودرو مراجعه کنید و به دنبال سیم های زمین دیگر بگردید. شما می توانید پیچ و مهره ای را پیدا کنید که از فلز

عبور می کند. باید این پیچ را بردارید و کانکتور زمین را متصل و دوباره پیچ را ببندید.

پیشنهاد:
شایع ترین علائم شل بودن تسمه دینام

وقتی موتور روشن است با استفاده از ولت متر یک فیوز خالی 12 ولتی پیدا کنید. فیوز را پیدا کنید و کانکتور مثبت را وصل کنید. با این کار چراغ های مه شکن در هنگام روشن و خاموش شدن موتور روشن و خاموش می شود.

اکنون در مورد نحوه سیم‌کشی چراغ‌های مه شکن، سیم‌کشی را از فایروال عبور دهید، اگر فایروال به اندازه کافی سفت به نظر می‌رسد، می‌توانید از آویز استفاده کنید.

در اینجا شما سیم کشی کلید روشن/خاموش را به سیم کشی محفظه موتور وصل می کنید. هر گونه سیم کشی اضافی باید بسته بندی شود و در پانل های داخلی قرار داده شود تا مانع ایجاد نشود.

اکنون باید به محل نصب چراغ های مه شکن یا جایی که چراغ های مه شکن را نصب می کنید، متصل شوید. ممکن است یک فضای باز در پشت چراغ های جلو پیدا کنید و همچنین ممکن است برای دسترسی به آن از سمت دیگر لازم باشد گلگیر را بردارید.

وقتی قطعه برداشته شد، زمانی که بتوان چراغ های مه شکن را تجهیز کرد، به فضا دسترسی خواهید داشت. در صورتی که پوشش پلاستیکی به صورت دستی جدا نشد، از یک ابزار جدا کردن قطعات پلاستیکی استفاده کنید. فقط اتصالات سیم کشی را در هر طرف وصل کنید و کار تمام است.

مطمئن شوید که پروب مثبت را به ترمینال مثبت باتری وصل کرده اید و چراغ های مه شکن را به سیم کشی اصلی وصل کنید.

قبل از بستن این چراغ‌ها، می‌توانید آزمایشی انجام دهید تا بررسی کنید که آیا همه چیز خوب کار می‌کند یا خیر. ترمینال منفی باتری را که قبل از شروع فرآیند جدا کرده اید دوباره وصل کنید. در حین انجام آزمایش متوجه خواهید شد که چراغ های مه شکن کار می کنند یا خیر. بعداً می توانید همه چیز را پیچ و مهره کنید و مرتب بچینید.

تنظیم چراغ های مه شکن

در نهایت، ممکن است لازم باشد جهت چراغ های مه شکن را نیز بررسی کنید. از پیچ تنظیم استفاده کنید و چراغ ها را درست نشانه بگیرید. همه چیز را مرتب کنید و چراغ های مه شکن شما باید مرتب نصب شوند.

چه در حال تعویض چراغ های مه شکن یا نصب آنها در وسیله نقلیه ای هستید که هرگز چراغ های مه شکن نداشته است، همیشه آنها را در نیمه پایینی قسمت جلویی خود نصب کنید. این چراغ ها باید در زیر چراغ های جلو یا به طور اندازه گیری شده، 10 تا 24 اینچ بالاتر از سطح زمین وجود داشته باشند. به یاد داشته باشید که مه معمولاً حدود 2 فوت از زمین شروع می شود، بهتر است چراغ های مه شکن را زیر آن سطح نصب کنید.

ایده ساده برای نصب چراغ های مه شکن زیر سطح مه است، بنابراین نور می تواند در مه نفوذ کند و وضوح بصری را ارائه دهد. با این حال، هرگز نباید از آنها با چراغ های جلو یا چراغ های کمکی استفاده کنید. این به شما اجازه نمی دهد که ترافیک روبرو را ببینید و خطرناک خواهد بود.

چرا چراغ های مه شکن در هر خودرویی ضروری هستند؟

اکنون که ایده ای در مورد نصب چراغ های مه شکن دارید، بیایید بدانیم که چرا داشتن چراغ های مه شکن در وهله اول ضروری است.

چراغ‌های مه شکن به شما امکان می‌دهند حتی لبه‌های جاده را در تاریکی ببینید که با چراغ‌های جلو به سادگی قادر به دیدن آن نیستید.

این نورها تابش خیره کننده ایجاد نمی کنند یا بسیار کمتر است و از این رو دید واضحی از زمین ایجاد می کنند، به خصوص در مواقعی که محیط مه آلود است.

از آنجایی که چراغ‌های مه شکن برخلاف چراغ‌های جلو مستقیم نیستند، این منبع روشنایی مه یا برف را در چشمان راننده منعکس نمی‌کند.

چراغ های مه شکن ظاهر کلی در جلو را بسیار بهتر می کنند. همچنین، سبک های مختلفی از این چراغ ها وجود دارد که می توانید بنا به سلیقه خود آنها را انتخاب کنید. چراغ‌هایی به سبک OEM وجود دارند که با رنگ آبی یا کهربایی عرضه می‌شوند.

نتیجه

در صورتی که از کیت مه شکن یونیورسال استفاده می کنید، می توانید مکانی را که می خواهید چراغ های مه شکن را نصب کنید انتخاب کنید. در این مورد نیازی به پیدا کردن مکانی در پایین چراغ های جلو نخواهید داشت. بنابراین همه چیز درباره نحوه نصب چراغ های مه شکن بود که به اندازه کافی فرآیند ساده ای است که می توانید با وسیله نقلیه خود امتحان کنید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دلایل نشت جعبه فرمان و پینیون: علائم هشدار دهنده

🔸 جعبه فرمان و پینیون نوعی محرک خطی است. و نشت جعبه و پینیون به معنای از بین رفتن مایع […]

مکانیسم کمک ترمز در خودروها

📝 سیستم کمکی ترمز یک ویژگی ایمنی عالی در خودروهای مدرن است. این به راننده کمک می کند تا در […]

تفاوت بین ترمز کفشکی و لنت ترمز دیسکی

✔ همه خودروها دارای سیستم ترمز هستند که شامل کفشک یا لنت ترمز می شود. بسته به نوع وسیله نقلیه، […]

شایع ترین علائم شل بودن تسمه دینام

◀ دینام یک مینی ژنراتور الکتریکی است که توسط تسمه دینام یا تسمه سرپانتین هدایت می شود. وظیفه آن تولید […]

آیا می توانم فقط یک لاستیک را در یک زمان تعویض کنم؟

◀ لاستیک منفجر شده مطمئناً مشکلاتی ایجاد می کند، این یک کار سریع یا در یک فروشگاه خدمات یا در […]

علائم خرابی دیفرانسیل جلو و عقب

📝 دیفرانسیل در حفظ سرعت چرخش صحیح هر چرخ بسیار مهم است. برای ایجاد پیچ‌های نرم در اطراف پیچ‌ها، چرخ‌های […]

چه زمانی باید تسمه تایم را تعویض کنیم

⦿ تسمه تایم یکی از مهم ترین بخش های مونتاژ موتور شما است. از این رو، این تسمه باید مراقبت […]

جزئیات عملکرد و تعویض پایه موتور

❖ پایه موتور بخشی از خودرو است که به موتور کمک می کند تا به طور پیوسته روی شیار تعیین […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه