مکانیسم کمک ترمز در خودروها
- 22 بهمن 1402
- 0 نظر
- admin
📝 سیستم کمکی ترمز یک ویژگی ایمنی عالی در خودروهای مدرن است. این به راننده کمک می کند تا در مواقع اضطراری از ظرفیت کامل سیستم ترمز ضد قفل (ABS) استفاده کند. داشتن کمک ترمز در خودروها به این معنی است که شما یک اقدام حفاظتی اضافی برای جلوگیری از تصادفات در جاده دارید.آیا این ویژگی واقعا مفید است؟ یا، این فقط یک ترفند بازاریابی برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان و افزایش قیمت ها است؟
کمک ترمز چیست؟
کمک ترمز به چه معناست؟ به همان سادگی که به نظر می رسد، که به سیستم ترمز کمک می کند.
کمک ترمز در خودروها سرعت و نیروی اعمال ترمز را کنترل می کند. هر زمان که پدال ترمز را فشار می دهید، این سیستم آن پارامترها را اندازه گیری می کند تا مشخص کند که آیا این یک توقف اضطراری است یا خیر، زیرا نیرو و سرعت فشار دادن پدال ترمز در شرایط بحرانی بیشتر است. هنگامی که این قطعه شرایط اضطراری را تشخیص میدهد، وارد عمل شده و به خودرو کمک میکند سریعتر و زودتر متوقف شود. همچنین به طور فعال به ABS برای جلوگیری از قفل شدن چرخ کمک می کند.
واکنش انسان نسبت به ماشین بسیار کند است. عمل سریع ترمز کمکی خودرو را سریعتر از توقف راننده انسانی بدون این سیستم متوقف می کند.
کمک ترمز یک معامله واقعی است و هر ساله از تصادفات جاده ای مرگبار متعدد جلوگیری می کند.
فشار ناگهانی روی پدال ترمز با یک نیرو و سرعت مشخص باعث فعال شدن کمک ترمز می شود. می توانید از آن برای توقف اضطراری استفاده کنید زمانی که:
.شخصی یا حیوانی از جلوی ماشین شما به داخل جاده می دود.
.ناگهان با یک سنگ بزرگ یا یک مانع بزرگ برخورد می کنید.
.به طور تصادفی به خط دیگری منحرف شده اید.
.وسیله نقلیه دیگری در جاده به سمت خط راننده منحرف می شود و بدون هیچ هشداری متوقف می شود یا سرعت خود را کاهش می دهد.
.دید شما برای هوای مه آلود یا انحنای جاده مسدود شده است و به هر دلیلی باید پدال ترمز را به طور ناگهانی فشار دهید.
.هر موقعیتی که نیاز دارید وسیله نقلیه را متوقف کنید.
کمک ترمز در خودروها چگونه کار می کند؟
کمک ترمز یک ویژگی ایمنی غیرفعال است، به این معنی که در صورت وجود برخی شرایط، به طور خودکار فعال می شود. راننده نمی تواند آن را اعمال کند. در عوض، هر زمان که راننده ترمز ناگهانی را با شدت زیادی فشار می دهد، به کار می افتد. برای جلوگیری از برخورد از نیروی ترمز اضافی استفاده می کند.
ایده پشت فناوری ترمز کمکی این است که حداکثر نیروی ممکن را به ترمزها وارد می کند تا در کمترین زمان و کمترین مسافت طی شده خودرو را متوقف کند.
برخی از رانندگان عادت دارند رانندگی خشن داشته باشند و ترمزهای سخت را بی مورد میکشند. برخی از سیستم های کمکی ترمز بصری هستند، بنابراین سبک ترمز راننده را یاد می گیرد و با آن سازگار می شود. با این حال، اکثر سیستم ها برای تعیین زمان فعال شدن به متغیرهای از پیش تعیین شده متکی هستند.
خودروها دو نوع سیستم کمکی ترمز دارند. وسایل نقلیه قدیمی ترمز مکانیکی دارند در حالی که وسایل نقلیه مدرن به کمک ترمز الکترونیکی مجهز هستند. نقطه تمایز اصلی این سیستم ها در نحوه تشخیص سیگنال ترمز اضطراری است.
در اینجا یک بحث جداگانه در مورد هر دو سیستم وجود دارد تا شما ایده روشنی در مورد مکانیسم کمک ترمز در اتومبیل ها بدست آورید.
کمک ترمز الکترونیکی
این روزها خودروها از نسخه الکترونیکی سیستم کمکی ترمز استفاده می کنند. دارای چندین سنسور برای تشخیص اینکه آیا سرعت و نیرویی که راننده پدال ترمز را فشار می دهد از پارامترهای از پیش تعیین شده بیشتر است یا خیر. اگر این کار را انجام دهند، سیستم متوجه می شود که یک وضعیت اضطراری وجود دارد و برای کاهش سرعت خودرو فعال می شود. برخلاف سیستم مکانیکی که از تقویت کننده ترمز برای اعمال نیرو استفاده می کند، از شیر پیستون ترمز نیرو می گیرد.
یک فناوری الکترونیکی دستیار ترمز عادات ترمز راننده را به یاد می آورد و با آن سبک سازگار می شود. برای تنظیم سرعت و نیروی فشار ترمز راننده، پارامترها را دوباره برنامه ریزی می کند. این ویژگی بصری به آن کمک میکند تا کار بهتری در تشخیص شرایط اضطراری انجام دهد.
کمک ترمز مکانیکی
سیستم مکانیکی نشان دهنده اولین مدل های واحد کمک ترمز است. همانطور که از نام آن پیداست، هیچ سنسور الکترونیکی برای تشخیص نیرو و سرعت فشار پای راننده ندارد.
آن وقت چگونه کار می کند؟ خوب، به آستانه های مکانیکی از پیش تعیین شده پاسخ می دهد. برای فعال شدن آن، سرعت و نیروی راننده ای که روی پدال ترمز فشار می دهد باید از این آستانه ها تجاوز کند. هنگامی که این سیستم فعال می شود، یک مکانیسم قفل را فعال می کند، که از تقویت کننده ترمز برای متوقف کردن خودرو نیرو می گیرد.
این سیستم مکانیکی در خودروهای تولید شده قبل از سال 2004 یافت می شود.