🔸 چه نوع چرخ هایی از سایر وسایل نقلیه برای ماشین شما مناسب هستند 🔸

چه نوع چرخ هایی از سایر وسایل نقلیه برای ماشین شما مناسب هستند

  • 19 مرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

📝 آیا می خواهید با تعویض چرخ ها و لاستیک ها به وسیله نقلیه قدیمی خود ظاهری تازه ببخشید؟ مطمئناً می توانید این کار را انجام دهید، اما همه چرخ ها یکسان نیستند. چه چرخ هایی از سایر وسایل نقلیه برای ماشین شما مناسب است؟ خوب، یک مارک خاص از چرخ‌ها به وسیله نقلیه‌ای که چرخ‌هایی از برندهای مختلف دارد، مناسب است. مشکل اصلی در اندازه چرخ است. با چند عامل دیگر، اندازه چرخ های قدیمی و جدید باید یکسان باشد تا وسیله نقلیه بدون مشکل حرکت کند.

همین مورد در مورد لاستیک ها نیز صدق می کند. لاستیک‌ها و چرخ‌های برندهای مختلف می‌توانند به خوبی با هم هماهنگ شوند. تنها چیزی که باید مطابقت داشته باشد اندازه است. آیا رینگ های یک ماشین به ماشین دیگر می خورد؟ رینگ بخش مهمی از چرخ است.

پیشنهاد:
علائم خرابی واشر پوششی سوپاپ

چه چرخ هایی از سایر وسایل نقلیه برای ماشین شما مناسب است؟

چرخ‌های خودرو در اندازه‌ها و وسایل مختلف تولید می‌شوند. این تفاوت ها را هنگام انتخاب مجموعه بعدی چرخ ها در نظر داشته باشید.

با بررسی صفحه برچسبی که در داخل درب سمت راننده چسبانده می شود، می توانید از اندازه آن مطمئن شوید. بررسی آنلاین نیز گزینه خوبی است. حتماً مارک و مدل ماشین خود را در کادر جستجو قرار دهید. یا می توانید از فروشنده بپرسید که ماشین چه مدلی است. با این روش ها می توانید سایز صحیح چرخ ها، رینگ ها و لاستیک ها را بدست آورید.

عوامل مهم در انتخاب چرخ مناسب از سایر وسایل نقلیه

ابعاد چرخ اصلی

از آنجایی که اندازه باید یکسان باشد، باید ابعاد چرخ های قدیمی را بدانید. بنابراین، اولین کار شما اندازه گیری قطر و عرض چرخ است. جستجوی آنلاین یا بررسی کتابچه راهنمای مالک سریعترین راه برای یافتن اطلاعات صحیح است.

افست چرخ ها

اندازه گیری آفست چرخ های قدیمی بسیار مهم است. می توانید آن را با اندازه گیری بین خط مرکزی و پد نصب محاسبه کنید. چرخ هایی با افست اشتباه ممکن است مانعی برای سیستم تعلیق یا ترمز ایجاد کنند. یا می تواند روی بدنه خودرو مالیده شود.

هنگامی که قسمت نصب چرخ (منطقه ای که پیچ ها یا مهره ها قرار دارند) در مرکز چرخ قرار دارد، می توانید آن را “تغییر صفر” بنامید. افست منفی زمانی است که این قسمت به سمت داخل فرو رفته و افست مثبت زمانی است که از خارج بیرون زده است.

قطر دایره پیچ و الگوی پیچ

این مهم‌ترین نوع اندازه‌گیری است، زیرا اشتباه گرفتن آن به این معنی است که به هیچ وجه نمی‌توانید چرخ‌ها را وصل کنید. فاصله بین هر پیچ (یا مهره) یا قطر دایره ای که روی آن قرار گرفته اند را اندازه بگیرید. برخی از چرخ ها ممکن است این اندازه گیری را در بدنه خود داشته باشند.

همچنین، شما باید الگوی پیچ را با ضرب تعداد مهره‌ها در فاصله بین آنها پیدا کنید. به عنوان مثال، یک الگوی پیچ 5 در 120 به این معنی است که چرخ دارای پنج مهره در فاصله 120 میلی متری بین هر یک از آنها است.

این الگوی پیچ بسیار مهم است زیرا برای هر ماشین ثابت است. شما باید چرخ هایی را انتخاب کنید که الگوی پیچ یکسانی دارند. با این حال، برخی از چرخ ها دارای طراحی عمومی هستند که در الگوهای پیچ و مهره های مختلف قرار می گیرند.

بنابراین، اینها عواملی هستند که هنگام خرید چرخ های جدید باید مراقب آنها باشید. به خصوص، الگوی پیچ و اندازه‌گیری قطر دایره گام چیزی است که نمی‌توانید با آن سازش کنید.

آیا امکان نصب چرخ های بزرگتر یا کوچکتر وجود دارد؟

هر دو چرخ جدید و اصلی باید اندازه های ذکر شده در بالا را داشته باشند.

اما همچنان می‌توانید چرخ‌های بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از چرخ‌های اصلی را انتخاب کنید و آن‌ها را با تغییرات کوچک در خودروی خود قرار دهید.

خواه چرخ های جدیدتر بزرگتر باشند یا کوچکتر، فقط مطمئن شوید که شعاع چرخش آنها مشابه با چرخ های قدیمی است. برای قرار دادن آنها در زیر قوس چرخ ها، باید اندازه لاستیک ها را تنظیم کنید.

با این حال، نصب چرخ‌های کوچک‌تر باعث می‌شود که وسیله نقلیه پایین‌تر بنشیند، که به معنای نزدیک‌تر شدن به زمین است. در نتیجه، هرگونه برآمدگی و یا سرعت گیر در جاده ممکن است به اجزای شاسی آسیب برساند.

به طور مشابه، استفاده از چرخ های بزرگ تر به این معنی است که باید از لاستیک هایی استفاده کنید که کشش دارند. چنین لاستیک هایی دیواره جانبی را به سمت داخل می کشند تا شعاع غلتش را منقبض کرده و از لمس قوس چرخ جلوگیری کند.

به خاطر داشته باشید که دور کلی تایرهای جدید باید در محدوده 0.5 اینچی دور تایرهای اصلی باشد. و، آنها باید با شاخص بار برای وسیله نقلیه شما سازگار باشند. هرچه بهتر بتوانید لاستیک ها را روی چرخ ها تنظیم کنید، خطای سرعت سنج کمتر خواهد بود.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دلایل نشت جعبه فرمان و پینیون: علائم هشدار دهنده

🔸 جعبه فرمان و پینیون نوعی محرک خطی است. و نشت جعبه و پینیون به معنای از بین رفتن مایع […]

مکانیسم کمک ترمز در خودروها

📝 سیستم کمکی ترمز یک ویژگی ایمنی عالی در خودروهای مدرن است. این به راننده کمک می کند تا در […]

تفاوت بین ترمز کفشکی و لنت ترمز دیسکی

✔ همه خودروها دارای سیستم ترمز هستند که شامل کفشک یا لنت ترمز می شود. بسته به نوع وسیله نقلیه، […]

شایع ترین علائم شل بودن تسمه دینام

◀ دینام یک مینی ژنراتور الکتریکی است که توسط تسمه دینام یا تسمه سرپانتین هدایت می شود. وظیفه آن تولید […]

آیا می توانم فقط یک لاستیک را در یک زمان تعویض کنم؟

◀ لاستیک منفجر شده مطمئناً مشکلاتی ایجاد می کند، این یک کار سریع یا در یک فروشگاه خدمات یا در […]

علائم خرابی دیفرانسیل جلو و عقب

📝 دیفرانسیل در حفظ سرعت چرخش صحیح هر چرخ بسیار مهم است. برای ایجاد پیچ‌های نرم در اطراف پیچ‌ها، چرخ‌های […]

چه زمانی باید تسمه تایم را تعویض کنیم

⦿ تسمه تایم یکی از مهم ترین بخش های مونتاژ موتور شما است. از این رو، این تسمه باید مراقبت […]

جزئیات عملکرد و تعویض پایه موتور

❖ پایه موتور بخشی از خودرو است که به موتور کمک می کند تا به طور پیوسته روی شیار تعیین […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه